וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הבעיה של ח"כ שנלר עם הומואים?

עו"ד נורית אמיתי

22.6.2006 / 11:10

נורית אמיתי שואלת את ח"כ עתניאל שנלר – מה זה השטויות האלה? אם אתה לא רוצים הומואים בכנסת, אל תבוא לעבודה ביום שהם באים

בשעות אלו אמורה יו"ר הכנסת, ח"כ דליה איציק, להשיב למכתבו של ח"כ עתניאל שנלר מ"קדימה", ששואל האם תאפשר לנערים ונערות הומואים ולסביות לבקר במשכן הכנסת ביום הגאווה, שיחול בחודש אוגוסט.

דליה היקרה, אני מבקשת ממך, החזירי לו את המכתב. אפילו אל תפתחי אותו. מהתקשורת את כבר יודעת הכל, כי שנלר רץ קודם לספר לחבר'ה כדי לקבל כותרות. בכלל, לדרישות כאלו אין מה להשיב.

במקום זאת, קראי לו אליך לשיחה. אולי תספרי לו קצת על מפורסמים הנמנים על הקהילה, על 'ילדים של' נבחרי העם בעבר ובהווה מבאי הקהילה ואחרים. אולי גם שתעניקי לו את הקלטת של "יוסי וג'אגר".

את בוודאי מבינה שזהו מכתב שבא מעולמות אפלים וחשוכים ומאנשים שלא נחשפו לימים אחרים בארץ ובעולם. קצת מוזר שדווקא ח"כ שנלר, איש ההתנחלויות הוותיקות בגדה ובעבר סמן ימני נוקשה מאד, שעשה כברת דרך גדולה ומשמעותית בראיית עולמו הפוליטית מדינית והגיע ל"קדימה", עדיין לא עבר את מחסום הבנתו לגבי סוגים אחרים של העדפות מיניות.

ח"כ שנלר הנכבד, נגיד שאתה רואה בנטיותיהם המיניות סוג של נכות. אז מה? לנכים אין זכות להגיע לכנסת ביום הנכה הבינ"ל? מה תעשה? תעצור אותם בכניסה? תקרא למשמר הכנסת ותורה להם לסלק את המפגע? יצחקו עליך שם.

אותנו כבר מזמן לימדו לכבד את השונה והאחר ואת מי שהעדפותיו המיניות לא זורמות עם כיווני הדעת של הרוב. כל עוד ההעדפות הללו לא פוגעות בביטחון המדינה, אין סיבה לעצור מאנשים אלו את הכניסה לבית המחוקקים.

להיפך, חייבים לשמוע אותם, לראות פנים מול פנים שמדובר באנשים נורמטיביים, ואולי להבין שדווקא בקרב הצעירים שהחליטו לצאת מהארון יש בעיות הראויות לאוזן קשבת של המחוקק. כיום, בגלל בעיותיהם והתנהלות והתנהגות החברה, הם נאלצים לעלות לרגל לבית המחוקקים כדי שמישהו ישמע אותם ויסייע בקידום בעיותיהם וסילוק מכשולי דרך מחייהם.

הם צעירים, הם הפתיעו את הוריהם ויש רבים מהם שהושלכו לרחוב כשהם עדיין בגיל של לימודים ורכישת השכלה. במקום בית חם הם משוטטים חסרי תקנה ברחובות. דווקא מבית המחוקקים תוכל לצאת הקריאה לאותם בתים חשוכים לקבל את הילדים חזרה. כי אם הכנסת תכבד, אולי מקצת מההורים יחזרו בשאלה לילדיהם. אתם, ח"כ שנלר וזבולון אורלב, מגבירים את הנידוי החברתי של הצעירים הללו שכל עתידם עוד לפניהם.

דווקא ביקור שכזה יחשוף את הבעיות, יעניק להם זכויות ושאר תנאים וסיוע וכך ירדו אותן תנועות אנטי מוסריות בעליל לשיטתך, מסדר היום הציבורי. ובכלל, אם אתם לא רוצים הומואים בכנסת – קחו חופש באותו יום, תביעו מחאה ברגליים ושבו בבית. צפו בערוץ הכנסת. כך גם תוכלו לוודא שהצעירים הסוטים (לדברי שנלר) עזבו את המשכן והשטח הפך שוב לסטרילי ומוכן לקבל אתכם חזרה.

הבעת בראיון ברדיו חשש שמא יציעו לך "לנסות". אתה יכול להרגע, אתה בטוח לא הטעם שלהם. אף אחד לא יבקש ממך לנסות, אלא רק להקשיב.

מכל מקום, אין לך שום זכות לעצור מהם להגיע, להביע ולאמר את שעל ליבם. כל ניסיון שכזה הוא בגדר סתימת פיות ומניעת זכויות אזרח מינימאליות מאוכלוסיה שתרומתה, בסופו של יום, לחברה – היא רבה ומשמעותית. הם לא שונים ממני וממך, הם נורמליים לחלוטין ורק חיי האישות שלהם מתנהלים לא כמו אצלך בבית ובמיטה. קח דוגמא מראש הממשלה שלך, איש פתוח, איש עם אופק חיים פלורליסטי שמכבד את ילדיו.

יש גם אנשי קהילה זו המשובצים בתפקידי מפתח בכלכלה הישראלית, בחברה ובין אומני ישראל ויוצריה. צא ושאל ותיווכח שהם מוכשרים, תורמים, נעימים ואפילו מגיעים ליחידות נבחרות בצבא. אבל הם עדיין נעדרי זכויות מסוימות המגיעות להם בזכות היותם אזרחי המדינה ולא בחסד.

קצת מוזר גם לקרוא להם "תנועות אנטי-מוסריות בעליל", אתה לא חושב? מהי מוסריות לפרשנותך? האם העובדה שחיי האישות שלהם אינם כמו שאתה מכיר הופכים אותם לאנטי מוסריים? האם באמת אתה חושב שביקורם יהפוך את בית המחוקקים לדיקטטורה של סטיות וסדום ועמורה? בית הנבחרים נועד להכיל נציגי מצביעים שידאגו לזכויותיהם. כך גם לעניינם של צעירי הקהילה ההומו-לסבית.

וכבוד היו"ר, אנא ממך, ביום ההוא באוגוסט – דאגי שייפרס שטיח אדום לכבודם – לפחות על אומץ ליבם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully