וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפועלים" נקנס על עיכוב כספי סיוע בשכ"ד

רוני לינדר-גנץ

22.6.2006 / 9:05

מש' השיכון קנס את הבנק ב-2,500 שקלים, לאחר ששתי פניות רצופות לא קיבלו מענה. "פקידי הבנק אמרו 'לא תקבלי את הכסף'"

בנק הפועלים נקנס באחרונה ב-2,500 שקל על ידי משרד השיכון, לאחר שהערים קשיים על לקוחה ועיכב העברת כספי סיוע בשכר דירה שהגיעו לה על פי חוק.

תחילת הפרשה לפני כמה חודשים: תמר בורסק, תושבת [[בת ים]] הזכאית בשל נכותה לסיוע בשכר דירה בסכום של 650 שקל לחודש, פנתה לסניף בנק משכן (השייך לפועלים) שברחוב העצמאות בעיר, אך עובדי הבנק מסרו לה כי הם מקבלים את הפונים לבקשת סיוע בשכר דירה רק בימי שני וחמישי ומכיוון שהיומנים היו מלאים למשך חודשים, יהיה עליה להמתין חודש-חודשיים עד לקבלת הכסף.

לא הועילו הבהרותיה של בורסק כי דחיית התשלום תסבך אותה ותגרום לעימות עם בעל הדירה - עובדי הבנק המשיכו בשלהם ואף הטיחו בה עלבונות קשים, לדבריה. בורסק לא התייאשה והגישה תלונה למועצה לצרכנות. בעקבות התערבות המועצה, אכן קיבלה בורסק מיד את הקצבה המגיעה לה.

ואולם, מסכת יסוריה של בורסק לא תמה: כאשר ניגשה לסניף ברבעון הבא כדי לקבל את סכום ההשתתפות, נדחתה שוב "באותן שיטות שהופעלו על ידי עובדי הבנק בפעם הקודמת", סיפרה. "כל פקידי הבנק התנפלו עליי ואמרו לי 'לא תקבלי את הכסף'", הוסיפה. משנוכחו במועצה כי התלונה חוזרת על עצמה, פנו למשרד השיכון בבקשה כי יתערב.

במשרד השיכון הגיבו במהירות, קנסו את הבנק ב-2,500 שקל וכתבו: "אנו רואים באופן טיפול זה אפליה של מבקש סיוע בשכר דירה, וזאת בניגוד לאמור בהסכם שנחתם בין הבנק לממשלת ישראל".

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "מבדיקה שערכנו עולה כי הסניף ביקש מגברת בורסוק לבוא או ליצור עמם קשר חודשיים לפני התאריך המבוקש כדי לתאם מועד לפגישה להסדרת שכר הדירה. הלקוחה פנתה לסניף רק סמוך למועד הסיוע בדרישה לקבלה מיד. בעקבות העיכוב בפנייתה נוצר קושי לתת לה מענה מהיר. למרות זאת, נעשה מאמץ לזרז את הטיפול בפנייה. אנו מתנצלים על אי הנעימות שנגרמה ללקוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully