וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשקלת עתירה לבג"ץ נגד ליברמן: ביטול עבודות השאיבה ללא מכרז

תמר נהרי

24.7.2001 / 13:28

התנועה לאיכות השלטון ואגודת "אדם טבע ודין" מאיימות לעתור אם לא יבטל החלטתו; ליברמן הפקיד את עבודות הפקת המים מאקוויפר החוף בידי נציב המים הקודם, בלי שפירסם מכרז

התנועה לאיכות השלטון ואגודת "אדם טבע ודין", שיגרו אתמול מכתבים לשר התשתיות, אביגדור ליברמן, בהם הן מאיימות בעתירה לבג"ץ אם לא יבטל כוונתו להפקיד עבודות הפקת מים מאקוויפר החוף בידי נציב המים הקודם מאיר בן-מאיר – ללא מכרז. המכתב נשלח בעקבות ידיעה שהתפרסמה בנושא בעיתון "הארץ" ביום ראשון האחרון.

על פי הידיעה קיבל בן-מאיר רשיון להתחיל בהפקה מיידית של מים בחלקו הצפוני של אקוויפר החוף. הרשיון ניתן לקבוצת בן-מאיר במסגרת פגישה שהתקיימה ביום שלישי האחרון במשרדו של ליברמן. בפגישה השתתפו השר, מנהל השירות ההידרולוגי, שמואל קסלר, יו"ר הוועדה ההידרולוגית של נציבות המים, זאב גולני, נציב המים לשעבר, בן-מאיר וקבוצה של משקיעים זרים.

שתי התנועות טוענות במכתבים שהפנו אתמול לליברמן, כי עבודה מעין זו מחייבת מכרז על פי חוק חובת המכרזים. התנועות מוסיפות, כי הפניית העבודה מעלה תמיהה נוספת לאור העובדה כי נציב המים, שמעון טל, אישר זמן קצר בלבד בטרם הפניית העבודה את הגברת השאיבה מבארות באזור השרון על ידי בעלי הבארות עצמם.

התנועות טוענות עוד, כי ברור שאת העבודה שהופנתה ללא מכרז יכלו לבצע גם גורמים נוספים, ומכאן שההחלטה עומדת גם בניגוד להגינות ולטובת הציבור – בכך שלא התקבלה דווקא ההצעה הטובה ביותר כמוגדר בחוק חובת המכרזים. אגודת אדם טבע ודין טענה, כי קידוח נוסף עומד בניגוד לעמדת נציב המים הנוכחי, מנוגד לצרכי איכות הסביבה, ולדעת מומחים עלול לגרום נזק בלתי הכרחי לאקוויפר החוף ולאיכות המים.

"מדובר בבעלי בארות פרטיים - אין צורך במכרז"

ליברמן מסר היום בתגובה לידיעה, כי בן-מאיר פנה אליו ביוזמתו באשר להפקת המים, וכי "מכיוון שמדובר בבעלי בארות פרטיים – אין צורך במכרז". הוא הכחיש גם את הטענה כי ההחלטה נעשתה ללא ידיעתו של נציב המים, וטען כי בישיבה עם בן-מאיר נכחו שני נציגים מנציבות המים. הדברים נאמרו במהלך סיור שערך היום השר באתר פי גלילות.

השר סירב להשיב לשאלות העיתונאים באשר לעובדה כי בתקופת הקדנציה של בן-מאיר כנציב המים עוכבו, בהחלטת בן-מאיר, הקמתם של מתקני התפלה וסינון מים, ובכך מייחסים לו רבים אחריות רבה למשבר הנוכחי. אגב, בראיונות שונים שנערכו עמו לאחרונה, המשיך בן-מאיר לטעון כי משבר המים רחוק מלהיות קשה כפי שהוא מוצג, וכי אפשר לשאוב עוד כמויות גדולות של מים מבלי לפגוע באקוויפרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully