וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ: הדרך היחידה להגיע לפתרון היא הידברות

22.6.2006 / 0:02

פרץ סבור שהעובדה שהוא שר הביטחון משרתת את האינטרס הלאומי. לדבריו, "יש להימנע מהסלמה אבל אסור שמישהו ינצל את האיפוק שלנו"

שר הביטחון עמיר פרץ נאם אמש במסגרת כנס קיסריה. בנאומו ציין פרץ, כי "המחיר הכבד שמשלמים תמימים וחפים מפשע בעימות הביטחוני הקשה מאפיל על כל תפישת עולם ביטחונית". לדבריו, הדבר מחזק את גישתו, לפיה הדרך להגיע לפתרון היא הידברות. "אני מתכוון להשפיע עם תפישת העולם שלי כאיש שלום על התפישה הביטחונית, דבר שהוא מאוד קשה בימים אלה כי לצערי דווקא עכשיו יש אזרחים שמשלמים מחיר בעימות. לא ויתרתי על הידברות ואני לא אוותר על הידברות".

לדברי פרץ, העובדה שהוא מכהן כשר ביטחון משרתת את האינטרס הלאומי, שכן בכך נוצר סיכוי למצוא דרך אחרת להידבר. פרץ סבור שיש לבחון כל מהלך ולהימנע מהסלמה, אך "אסור שגורמים באזור שלנו יחשבו שהאיפוק הופך לתכנית עבודה קבועה ושמישהו יוכל לנצל אותו לרעה". לטענתו, המאבק על המורל הישראלי הוא מאבק שצריך לקחת מקום גדול יותר מכל דבר אחר.

פרץ התייחס בנאומו לנעשה בשדרות בימים האחרונים ואמר, כי "הפעולות הביטחוניות לא ייקבעו לפי הפגנות ומחאות. אני גר בשדרות ולכן יש לי את כל התוקף המוסרי לבוא ולומר, שהשימוש בכלים ביטחונים יהיה על פי שיקולים ולא על פי הפגנות". לטענת פרץ, "גשם הרקטות שנפל על שדרות ירד באופן משמעותי בימים האחרונים, אבל שום מדינה לא תסבול קסאמים באופן קבוע, גם אם זה מספר קטן. צריך שאוכלוסייה אזרחית תוכל להתקיים בשקט - לקיים חיים רגילים זה הנכס החשוב ביותר של אדם עם משפחה".

"אני יודע שנוהגים להשמיץ את הממסד הציבורי בישראל, אבל אני פגשתי ממסד שאפשר באופן הכי ברור לתת לו מחמאות", אמר פרץ. פרץ טוען שמשרד הביטחון הוזעק לבצע את ההתנתקות אבל הוא גם המשרד היחיד שהוזעק לטפל בשפעת העופות, כי "יכולת הביצוע שלו היא בלתי רגילה". בסיום נאומו אמר פרץ, כי צריך לשמור על הנושאים שטופחו במשך שנים במשרד הביטחון וצה"ל, לא לפגוע בגאוות היחידה ולא לעשות רפורמות בנושאים שאין, לדבריו, צורך לשנות אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully