וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות הפסיק תוכניות ביטוח במאוחדת ומכבי

רוני לינדר-גנץ

21.6.2006 / 15:57

מדובר בביטוחים משלימים בנושא הריון ולידה. הסיבה לביטול: השדרוגים שהוכנסו לא אושרו על ידי משרד הבריאות כנדרש

משרד הבריאות הורה לקופות החולים מאוחדת ומכבי להפסיק את הפעלת התוכניות המשודרגות שהשיקו באחרונה במסגרת הביטוחים המשלימים בנושא הריון ולידה, עד שהתוכניות ייבחנו ויקבלו את אישור משרד הבריאות. זאת, מאחר שהקופות ביצעו שינויים ושדרוגים בתוכניות, מבלי לקבל את אישור משרד הבריאות, כמתחייב בחוק ביטוח בריאות ממלכתי, כך נודע ל-TheMarker. " מדובר במסמך חוזי ומחייב בין המבוטח לבין הקופה", מסבירים במשרד הבריאות. "וככזה הוא דורש אישור מקדים על פי חוק".

מה משמעות הדבר מבחינת המבוטחות בעלות הביטוח המשלים שמתכוונות להשתמש בהטבות? עו"ד יואל ליפשיץ, סמנכ"ל לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, מסביר כי המשרד הורה לקופות שכל מבוטחת שכבר הזמינה בדיקה או שירות אחר במסגרת המבצע, תוכל לקבל אותם במחיר שעליו התחייבה הקופה בפרסומיה. ואולם, עמיתות שינסו כעת להזמין תורים, להזמנת שירות, לא יוכלו ליהנות מהמבצע עד להסדרת הנושא מול משרד הבריאות. עד שהנושא יוסדר, יקבלו המבוטחות את ההטבות וההחזרים שמגיעים להן לפי התקנונים הקודמים של הקופות.

עם זאת, נראה כי מצבן של מבוטחות מכבי טוב יותר משל מבוטחות מאוחדת: תוכנית הביטוח של מכבי נמצאת בתהליך אישור בחודשים האחרונים, והאישור המיוחל צפוי להתקבל בתחילת יולי, כך שבעוד כמה ימים תשוב הפעילות בקופה לסדרה.

לא כך המצב במאוחדת: לדברי ליפשיץ, "עד כה מעולם לא ראינו את התוכנית של מאוחדת, ולכן תהליך האישור ייארך זמן. עם זאת, חשוב לנו לאשרה בהקדם האפשרי לטובת המבוטחים, ולכן כינסנו ישיבה דחופה עם הקופה ביום ראשון הקרוב, ונעשה מאמץ לאשר את השינויים בתוך כמה שבועות". ליפשיץ מוסיף, כי "בכל מקרה, לא אאשר לקופה לכנות את ההטבות "מבצע" ולהגביל אותן לשנה, כפי שעשתה, אלא רק כתוכנית קבועה ומתמשכת".

בקופות מסבירים את העובדה שלא טרחו לקבל אישור לשינויים, בכך שעד כה הנוהג היה שבמקרה של שינוי בתוכנית הביטוח, שהוא לטובת המבוטחים, צריך היה רק להודיע על כך למשרד הבריאות, ולא להמתין לאישורו. על כך אומר ליפשיץ, כי "גם אם זה לכאורה לטובת המבוטחים, צריך לפעול על פי החוק ולקבל אישור מסודר מהמשרד, שכן מחר יכול להיווצר מצב הפוך, בו הקופות יגרעו מהזכויות ולא יודיעו למשרד. משרד הבריאות הוא לא חותמת גומי. יש דברים רבים שצריך לבדוק, כמו למשל, האם הקופה באמת יכולה לעמוד בהטבות הללו, האם לא מעבירים דברים מהסל הבסיסי לביטוח המשלים ועוד. בטווח הארוך אנחנו מבטיחים שהמבוטחים יקבלו תמיד את כל מה שהקופות מתחייבות לתת".

ממאוחדת נמסר בתגובה, כי "הקופה מאשרת קבלת ההוראה ממשרד הבריאות להפסיק ולהעניק לנשים הרות סל של הטבות ייחודיות כחלק מהמבצע המיוחד שיזמה. אנו מקווים, כי לאחר ליבון הנושא והבהרתו, תוכל מאוחדת להמשיך ולהעניק לחברות הקופה את ההטבות הללו".

ממכבי נמסר בתגובה, כי "אנו שמחים שקיבלנו אישור לתוכנית והיא תשוב לפעול במלואה בעוד 10 ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully