וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה לספק לחיילים כובעים רחבי שוליים

21.6.2006 / 14:00

האגודה למלחמה בסרטן פנתה לרמטכ"ל בבקשה לחייב את כל החיילים במדים לחבוש כובעים שיגנו עליהם מפני הקרינה החזקה

האגודה למלחמה בסרטן פנתה לרמטכ"ל דן חלוץ בבקשה לפעול לשינוי הפקודה הקיימת, ולחייב חיילים לחבוש כובע, במטרה לשפר את ההגנה של החיילים מפני סרטן העור. מירי זיו, מנכ"ל [[האגודה למלחמה בסרטן]], ביקשה במכתבה לאפשר לחיילים לחבוש כובע רחב שוליים, המתאים לאקלים הישראלי.

במכתב ציינה האגודה כי בישראל, מדינה שטופת שמש, קרינת השמש חזקה במרבית ימות השנה, וב-30 השנים האחרונות עלתה שכיחות ה[[מלנומה]], סרטן העור הממאיר, במאות אחוזים. מנתוני האגדה עולה כי מדי שנה מאובחנים כ-1,000 מקרים חדשים של חולי מלנומה, ויותר מ- 10,000 חולים חדשים בסרטני עור שאינם מלנומה.

לטענת האגודה, חיילי צה"ל הלובשים מדי א' אינם מורשים לחבוש כובע כלל, ואילו לחיילים במדי ב', שלהם מותר לחבוש כובע, ניתנים לרוב כובעי מצחייה, שאינם מספקים הגנה מתאימה. לשם השוואה, צבאות אוסטרליה וארה"ב מציידות את חייליהן בכובעים רחבי שוליים, המטיבים לכסות את הפנים ואת העורף.

במכתב צוין עוד כי האגודה כבר פנתה בעבר לצה"ל בבקשה שיטפל בנושא, אך עדיין לא ניתן אור ירוק לביצוע השינוי. האגודה מבקשת מהרמטכ"ל לחייב את החיילים לחבוש כובע בעת שהייה על מדים בכלל, וכן להחליף את הכובעים הקיימים בכובעים רחבי שוליים המגינים טוב יותר מפני הקרינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully