וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש יפעל לשיפור היחסים עם אירופה בווינה

21.6.2006 / 12:33

בוועידת הפסגה צפויים המנהיגים לדון בנושא איראן. ארה"ב תחתום על הצהרה המסדירה את נושא זכויות האדם במלחמה בטרור

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש המקווה להשיג שיפור ביחסי ארה"ב אירופה, ידחק במנהיגי אירופה לא לשלול אפשרות של סנקציות נגד איראן. אבל בנות בריתו ביבשת התלוננו לפני הפסגה כי בוש מרוכז יותר מדי בנושא הביטחון, ושיחות בנושא סחר בינלאומי יתפוגגו ללא ויתורים נוספים מצד וושינגטון.

בוש לא הצליח עד כה לזכות מחדש באמון האירופים, שהתאדה לאחר הפלישה ל[[עיראק]] ב-2003, פלישה שפילגה את היבשת. מפרשת ההתעללות בגוואנטנמו דרך דרישות הויזה לכניסה לארה"ב, האירופים מתוסכלים מכך שארה"ב לא מגלה התחשבות בשותפתה מהצד השני של האוקיינוס האטלנטי.

נשיא [[האיחוד האירופי]], חוזה מנואל בארוסו, המשיך בקריאות לבוש לנקוט בעמדה קשה פחות בנושאי הביטחון. "אנו מסתכנים באובדן הנשמה" אמר בארוסו בראיון להרלד טריביון שפורסם לפני מפגש הפסגה בווינה. לדבריו, אירופה נחושה להילחם בטרור, "אבל אם נפגע בזכויות אדם בשל המלחמה בטרור, יהיה זה ניצחון לטרוריסטים".

כמחווה לאיחוד נראה שארה"ב מוכנה לחתום על הצהרה המתייחסת לזכויות אדם במהלך המלחמה בטרור. בטיוטת ההצהרה נאמר כי "בהתאם לערכינו, נדאג להבטיח כי אמצעים המופעלים למחלמה בטרור יותאמו למחויבויות הבינלאומיות, כולל חוק זכות האדם, חוק הפליטים וחוקים הומניטריים בינלאומיים".

בוועידת הפסגה צפוי בוש להדגיש כי על ארה"ב ואירופה להמשיך ללחוץ על איראן, וכי עליהן להבטיח שאיומי הענישה כגון סנקציות על המדינה יישארו רלוונטיים. וושינגטון הודיעה כי תצטרף לשיחות בין אירופה לאיראן בתנאי שהמדינה תסכים לוותר על השאיפות הגרעיניות שלה בתמורה לחבילת תמריצים. השיחות היום לא צפויות להביא להתפתחות בנושא איראן מאחר שחלק ממנהיגי המדינות לא ישתתפו בדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully