וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים גילו גן נוסף הגורם לסרטן השד

רויטרס

21.6.2006 / 9:30

הגן שהתגלה, BARD1, פועל בשילוב עם 2 גנים אחרים ומעלה את הסיכון ללקות במחלה ב-80% בקרב נשים ממוצא אירופאי

חוקרים גילו גן נוסף הגורם ל[[סרטן השד]], ומעלה באופן משמעותי את הסיכון לחלות במחלה בקרב נשים ממוצא אירופאי. החוקרים אמרו כי הגן שהתגלה, BARD1, פועל בשילוב עם הגנים BRCA1 ו-BRCA2, ומעלה את הסיכון ללקות במחלה ב-80%. צוות החוקרים, ממכון הפענוח הגנטי ב[[איסלנד]], דיווחו כי נשים עם מוטציות מסוימות בשני הגנים נמצאות בסיכון כמעט מוחלט לחלות בסרטן השד.

"BARD1 פועל בשיתוף עם מוטציה ב-BRCA2 בקרב נשים איסלנדיות, ומעלה את הסבירות לסרטן השד מ-45% בקרב נשים שיש להן רק BRCA2 לכמעט 100% בקרב נשים שיש להן גם וריאנט של ה-BARD1", אמרה ראש צוות החוקרים, קארי סטפנסון. היא ציינה, כי נשים עם וריאנט של BARD1 הלוקות בסרטן, נמצאות בסיכון גדול יותר לפתח את המחלה בשני השדיים.

סרטן השד עשוי לעבור בתורשה ויש לו מרכיב גנטי, למרות שרוב המקרים מופיעים בקרב נשים ללא היסטוריה משפחתית של המחלה. כיום ידוע על כמה גנים המעורבים בהתפתחותו, כמו ה- BRCA1 וה- BRCA2, אך שני הגנים האלו אחראים רק ל-3% ממקרי סרטן השד.

צוות החוקרים איתר 1,090 נשים איסלנדיות שסבלו מסרטן השד, והשווה אותן ל-703 נשים איסלנדיות בריאות. מוטציה מסוימת של BARD1 נמצאה ב-5.4% מבין החולות, וב-3.1% מהנשים הבריאות, עלייה של 80% בסיכון.

אשה הסובלת ממוטציה של BARD1 בלבד לא נתונה בסיכון מיוחד, אבל אשה הסובלת ממוטציה זו בשילוב מוטציה של BRCA2 נמצאת בסיכון דרמטי ללקות בסרטן השד. החוקרים ציינו שייתכן שכדאי לפתח בדיקה שתבדוק את הימצאותו של השילוב המסוים הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully