וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטנות סלולריות - גם בכבישים בין עירוניים

גיא לשם ושרון קדמי

21.6.2006 / 10:30

החברות הסלולריות יציבו אנטנות בעמודי תאורה ובשלטי דרך לאורך מאות ק"מ. מע"צ תרוויח אלפי דולרים בחודש על כל אנטנה

חברות הסלולר מצאו פתרון מקורי ונוח מבחינתן למיקום אתרי אנטנות סלולריות ברחבי המדינה, תוך עקיפה לכאורה של כל המגבלות התכנוניות. בחודשים האחרונים מתקיימים מגעים מתקדמים בין נציגי כמה מחברות הסלולר לבין [[החברה הלאומית לדרכים]] (מע"צ החדשה) לצורך גיבוש הסכם לפיו יציבו החברות את אתרי האנטנות לאורך הכבישים הבין-עירוניים ברחבי המדינה. את המגעים מובילה אחת מהחברות הסלולר, ואולם מקורות במע"צ אמרו כי אם התוכנית תצא לפועל, ייהנו ממנה גם שאר החברות.

לפי התכנון, האנטנות יוצבו לאורך מאות קילומטרים של כבישים בין עירוניים על בסיס עמודי תאורה קיימים ושלטי דרך. לכאורה מדובר בעקיפה של הוראות תוכנית המתאר הארצית (תמ"א) 36 העוסקת באנטנות סלולריות, ואשר על פיה ניתנו היתרים להצבת אנטנות עד היום. לפי תוכנית מתאר זו ועל פי המלצות ועדת מנכ"לים שהוקמה לנושא, חייבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה שבשטחה מבקשות חברות סלולר להציב אנטנות, לפרסם את הבקשה ולשמוע את התנגדויות הציבור.

ואולם הוראותיה של תמ"א 36 ומגבלותיה אינן מתייחסות לכבישים שבאחריות מע"צ. על פי החוק, מע"צ אחראית לא רק לכבישים עצמם - אלא גם לשולי הדרך עד כמה עשרות מטרים מכל צד. כדי להציב בשטח זה מבנים או תרני אנטנות כלשהם, מע"צ אינה זקוקה לאישור של מוסדות התכנון.

כך ייחסכו מחברות הסלולר הביורוקרטיה במוסדות התכנון והצורך לשמוע את התנגדויות הציבור. מע"צ, שהיא חברה ממשלתית שהכנסותיה מגיעות בעיקר מתקציב הפיתוח של משרד התחבורה, תוכל ליהנות מהכנסה של 5,000-1,000 דולר לאתר לחודש.

מקורות מקצועיים בתחום הסלולר אמרו אתמול כי מספר האנטנות במרכזי הערים ובריכוזי אוכלוסייה לא יקטן כתוצאה מהצבת אנטנות על כבישי מע"צ. לדבריהם, מדובר במצוקה שנוצרה בעיקר באזורי פריפריה בהם כיסוי הקליטה נמוך או בלתי קיים.

ממע"צ נמסר בתגובה: "מע"צ מקפידה על כל ההוראות, החוקים והתקנות בכל תחומי פעילותה. כך גם בכל הקשור לתשריט ולהוראות המחייבות בתמ"א 35. בכל הקשור לנושא שימוש אפשרי במבני דרך ועמודי תאורה של מע"צ לשם התקנת אנטנות סלולריות - הנושא עדיין בחיתוליו ובבדיקת היתכנות והתנהלות עסקית. בכל מקרה - החברה תקפיד על קלה כחמורה בכל הקשור במחויבות ובמתן היתרים מוועדות התכנון המקומיות והמחוזיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully