וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה התחפש לסטודנט ונבחן במקומו

21.6.2006 / 7:40

תמורת 5,000 שקלים זייף המרצה מהאוניברסיטה הפתוחה את תעודת הזהות של התלמיד, לבש את בגדיו ופתר את הבחינה במתמטיקה

מרצה למתמטיקה באוניברסיטה הפתוחה זייף תעודת זהות של אחד מתלמידיו, וניגש בשמו לבחינה חשובה תמורת 5,000 שקל. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, המרצה הציע לתלמיד שיעורים פרטיים בביתו בחולון. תוך כדי לימוד הוא הציע לסטודנט כי ייגש בשמו לבחינה. המרצה סיכם עם הסטודנט כי יקבל את תעודת הזהות שלו, יזייף אותה, וייצר תעודת זהות חדשה ובה פרטיו של הסטודנט, אך תמונתו של המרצה.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי לאחר שזייף את תעודת הזהות וקיבל את הכסף מהסטודנט, ניגש המרצה לבחינה סופית מטעם האוניברסיטה הפתוחה ב[[חשבון אינפיניטסימלי]], הנחשבת לאחת הבחינות הקשות והמורכבת במתמטיקה. המנחה לבש בגדים ששאל מהסטודנט, לבוחנת והבקרית הוא מסר הזמנה לבחינה על שם הסטודנט, תוך שהוא מציג את תעודת הזהות המזויפת מבלי לעורר כל חשד בקרב סגל הבוחנים ומערך הביקורת.

המרצה קיבל את טופס הבחינה והחל לפתור את השאלות. במהלך הבחינה ערכה רכזת הבחינות של האוניברסיטה הפתוחה ביקורת פתע בחדר הנבחנים, וזיהתה את הנבחן כי שמלמד באוניברסיטה ולא כסטודנט מן המניין. היא פנתה אל המרצה ושאלה אותו למעשיו, אך הוא לא השיב לה והמשיך בבחינה.

לאחר הבחינה המתינה רכזת הבחינות למרצה וניסתה להבין ממנו את טיב יחסיו עם הסטודנט שבשמו ניגש לבחינה. המרצה לא ידע מה להשיב לה, מלמל כמה מילים לא ברורות ועזב את המקום. מיד לאחר שהתברר לו כי מעשיו נחשפו, הוא פנה אל הסטודנט והזהירו כי לא יחשוף את הקשר ביניהם.

הנהלת האוניברסיטה הבינה כי המרצה שותף לתרמית ולהונאה חמורה, הפעילה צוות של חוקרי משטרה, שהמתין מתחת ביתו עם צו חיפוש. בבית המרצה הם גילו מעבדה מאולתרת לזיוף תעודות זהות. המרצה נעצר והובא לחקירה, ושם גולל בפני החוקרים את מעשיו.

לפני מספר שבועות הוגש כתב אישום נגד המרצה, והדיון בענייני ייפתח בביתה משפט השלום בראשון לציון בשבעות הקרובים. במשטרה חושדים, כי הוא ניגש למבחנים גם בשם תלמידים אחרים. מהאוניברסיטה נמסר כי "מדובר באירוע חמור. יש לציין כי הנהלת האוניברסיטה היא שיזמה את הגשת התלונה. אנו מקווים שבית המשפט ימצה עמו את הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully