וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה משיקה מדד חדש: תל-דיב 20

שרון שפורר

20.6.2006 / 19:16

המדד כולל את 20 החברות בעלות תשואת הדיווידנד הגבוהה ביותר. את המשקל הגבוה תופסות מניות שני הבנקים הגדולים

הבורסה משיקה מדד חדש החל מה-2 ביולי שייקרא תל-דיב 20. המדד יכלול את 20 המניות בעלות תשואת הדיווידנד השנתית הגבוהה ביותר בין יוני 2005 ליוני 2006. כרטיס הכניסה למדד תקבל מי שתעמוד בשני התנאים הבאים: חברה שתיכנס למדד תל אביב 100 במועד עדכון המדדים הקרוב (ב-2 ביולי) - בכדי לדאוג לסחירות נאה במניות המדד, וחברה שתהיה בין 30 המניות אשר הניבו את התשואה הגבוהה ביותר בשנה הקודמת.

את המשקל הגבוה במדד (9.5%) תופסות באופן לא מפתיע, מניות שני הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי - עם תשואות דיווידנד של 7.8% ו-4.4% בהתאמה, לצד אי.די.בי פיתוח וקבוצת דלק - שתי חברות האחזקות של נוחי דנקנר ושל יצחק תשובה עם תשואות דיווידנד של 7.55% ו-5.55%, בהתאמה.

משקל של 9.3% ניתן לחברת הביטוח מגדל עם תשואת דיווידנד של 7.92% ואחריה, עם משקלים של כ-7%-8%, ממוקמות דיסקונט השקעות (גם היא מקבוצתו של דנקנר) עם תשואת דיווידנד של 11.88%, וכלל עסקי ביטוח, עם תשואת דיווידנד של 7.42%.

ברשימת 20 החברות הנדיבות אפשר למצוא גם את דלק רכב, כלל תעשיות, פטרוכימיים, נייר חדרה, אלוני חץ, אלרוב, מליסרון, מלח, אי.די.בי אחזקות, גב ים 1, אלביט הדמיה, נכסים ובניין ואפריקה נכסים, עם תשואת הדיווידנד הנמוכה ביותר במדד - כ-2.7%.

סמנכ"לית הבורסה לני"ע בתל אביב רונית הראל בן-זאב, מסבירה היום כי תנאי הסף לכניסת החברות למדד נקבעו כדי למנוע כניסה של חברות שחילקו באופן חד פעמי דיווידנד גדול.

בן זאב אומרת עוד כי תשואת הדיווידנד שנמצאה בחברות אלו עומדת בממוצע על 7.7%, בעוד שבכלל הבורסה מגיעה התשואה ל-3.4% בלבד. כיצד נכנסה אם כן אפריקה נכסים למדד? בן זאב מסבירה זאת בכך שהיא עמדה בשלושת הקריטריונים לכניסה למדד, בעיקר בשל העובדה שבשנים עברו חלוקת הדיווידנדים היתה נמוכה יותר מאשר היום.

לדברי בן זאב, בשנים האחרונות בן זאב חל גידול משמעותי בחלוקת דיווידנדים, הנובע הן מהגידול ברווחיות והן ממודעות לנעשה בעולם ולצרכי המשקיעים. כמו כן, הרפורמה במס שיצאה לדרכה בתחילת 2005 הקטינה את המס על דיווידנד ל-15% והעלתה את המס על רווח הון ל-25% - כך שהגדילה את כדאיות חלוקת הדיווידנדים, שנתפסה קודם לכן כנחותה.

בבורסה מקווים שהמדד החדש ידרבן את החברות באחד העם לחלק יותר דיווידנדים - דבר שמזוהה בעולם עם חברות יציבות מבחינה עסקית ורווחיות - ובדרך זו ימשוך משקיעים זרים ומוסדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully