וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה קבעה את הרכב המדדים

שרון שפורר

20.6.2006 / 19:15

אמות נכנסת למדד נדל"ן 15 במקום גב ים. כנפיים וסאני יורדות לשורה השלישית. שווי השוק של 100 הגדולות - כ-463 מיליארד ש'


הבורסה לני"ע בתל אביב פירסמה היום באופן רשמי את עדכון הרכב מדדי הבורסה ולפחות בשורה הראשונה והשנייה של המניות לא נרשמו הפתעות גדולות: גזית גלוב נכנסות לרשימה הנחשקת של המעו"ף במקומן של אסם וכלל תעשיות. כרטיס הכניסה ל-25 הגדולות של אחד העם הוא שווי שוק של 4.856 מיליארד שקל לאורמת, ו-5.285 מיליארד שקל לחברת הנדל"ן גזית גלוב, שהחלה לפעול בשנה האחרונה בשוק המקומי.

כלל תעשיות ואסם נדחקו למדד ת"א 75 עם שווי שוק של 3.615 מיליארד שקל ו-3.626 מיליארד שקל בהתאמה. שתי החברות לקחו חלק בהרכב המדד מאז השקתו ב-1992.

להרכב המדדים נודעת חשיבות של ממש, שכן המשקיעים המוסדיים כקופות הגמל וקרנות הנאמנות נוהגים להשקיע במניות אלו ואינם יכולים להשקיע למשל במניות היצר. גם תעודות הסל נאלצות לשנות את הרכביהן, שכן הן עוקבות אחר המדדים וכך מניות הנכנסות למדד המעו"ף, למשל, תזכנה לגידול ניכר במחזורים דווקא משום כך שכעת יוכלו יותר גופים להשקיע בהן. זאת, בעוד מחזורי המסחר במניות הנגרעות מהמדדים עתידים להתכווץ פעמים רבות באופן משמעותי.

למדד ת"א 75 התווספו שתי מניות נוספות - חברת הנדל"ן אמות של אלוני חץ, אשר הונפקה אך בחודש האחרון, והבנק השישי בגודלו בישראל - בנק איגוד. מהמדד נגרעו, ומסיבות לא טובות, נוסף על גזית גלוב ואורמת גם כנפיים, אקס.טי.אל וסאני - שלושתן בעלות שווי שוק הנמוך מ-540 מיליון שקל.

שווי השוק של 100 החברות הציבוריות הגדולות עומד כיום על כ-463 מיליארד שקל, לעומת 439 מיליארד שקל בסוף 2005. טבע, כמובן, חולשת על למעלה מרבע מהשווי הנוכחי - 129 מיליארד שקל - אך משקלה במדד מוגבל ל-9.5% - המקסימום האפשרי.

גם במדד 15 מניות הטכנולוגיה בעלות שווי השוק הגבוה ביותר חלו שינויים, כשהתווספו גילת עם שווי שוק של 828 מיליון שקל, וקמטק עם שווי שוק של 791 מיליון שקל. מן המדד נגרעו אורכית ופאנדטק. שווי השוק של 15 מניות המדד עומד כיום על כ-32 מיליארד שקל.

במדד ת"א בנקים לא חל כל שינוי והוא מורכב מחמשת הגדולים - בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק דיסקונט בנק מזרחי והבנק הבינ"ל. מדד ת"א פיננסים קיבל משתתף חדש - בנק איגוד במקומה של חברת אי.בי.אי בית השקעות שנגרעה ממנו.

למדד היתר התווספו דרבן, אקס.טי.אל, סאני, פריורטק, גולף, נטויז'ן, נטו ודמרי. גולף ודרבן, יש לציין, הונפקו רק ב-2006. מהמדד נגרעו מניות גמול, שלטון, פולאר השקעות, מר, פלרם, מאינד, לימס ועל בד.

אחד המדדים המסקרנים ביותר של התקופה האחרונה הוא מדד ת"א נדל"ן 15. המדד המורכב מ-15 חברות הנדל"ן הציבוריות הגדולות - עלה ב-51% מאז תחילת השנה ועד ל-11 במאי, אז החל גל הנפילות בשוקי המניות, ומאז אמנם ספג נפילה חדה של קרוב ל-20% אך עדיין מניב למשקיעים בו תשואה של כ-32% מתחילת השנה. המדד זוכה בתואר הכוכב הבלתי מעורער של המחצית הראשונה של השנה, אלא אם יקרה שינוי דרמטי במניותיו עד לסיום הרשמי של המחצית בסוף יוני הקרב. למדד התווספה כעת מניית אמות במקומה של גב ים 1.

במדד היתר 150 יחולו השינויים הבאים: יתווספו 25 מניות: איירפורט סיטי, ביג, דורבן, אקס.טי.אל, סאני, ישרס, גולף, אילקס מדיקל, אנגל אירו, ויסוניק, לידר שוקי הון, לוינשטיין מנופים רפק ישראקולור ב.יאיר לגנא הולדינגס סיליקום אשטרום נכסים בוימלגרין מדיגוס רדקום קמהדע פיסיבי טכנולוגיות ולוי.

במקביל לפרסום עדכון המדדים החצי שנתי, הרי שהבורסה משיקה החל ב-2 ביולי הקרוב - יום ראשון בו יחלו להיסחר המדדים במתכונתם החדשה - גם מדד חדש - מדד תל-דיב 20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully