וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים אוטיסטים סיימו קורס אמנות

20.6.2006 / 18:26

זאת, כחלק מפעילות קהילתית לשילוב אוטיסטים בקהילה שיזם תיכון בבאר שבע. כעת פועלים להגשת התלמידים לבגרות באמנות

13 ילדים המאובחנים כאוטיסטים מבית ספר תיכון "אורים" ב[[באר שבע]] סיימו היום קורס אמנות שנערך במספר מפגשים לאורך השנה, במוזיאון הפתוח גן התעשייה עומר. בבית הספר פועלים להגשת התלמידים לבחינות הבגרות באמנות ברמה של 2 ו-3 יחידות לימוד, בשנה הבאה.

מנהלת מחלקת ההדרכה במוזיאון הפתוח בעומר אומרת כי "התלמידים נגעו בעולם האמנות מזוויות שונות לאורך השנה וליוו את התערוכות המתחלפות של מיטב האמנים, כמו תערוכת ציורים של אהרון מסג, תערוכת צילום של אלפונס הימלרייך, ותערוכות פיסול של האמנים טניה פרמינגר ומשה שק".

בכל תערוכה התחברו הילדים לאמנות ולעצמם בדרכים שונות- דיברו על רגשות ותחושות בהשראת התמונות והפסלים. התלמידים חוו את נושא האמנות גם דרך סדנאות היצירה שנערכו להם במוזיאון: התנסו, נגעו, חשו חומרים שונים, יצרו והתבוננו.

מנהלת מחלקת ההדרכה במוזיאון מספרת, כי "חווית העשייה השאירה בהם טעם של חוויה אמנותית אמיתית. צוות ההדרכה של המוזיאון, המורים והסייעות יכולים לספר כי במהלך תוכנית זו, הילדים נפתחו מאוד אל הנושא וניתנה להם הזדמנות ייחודית להביע את היצירתיות החבויה בתוכם. גם צוות המוזיאון עבר לאורך השנה חוויה מופלאה בעבודה עם הילדים".

בחלק האחרון והמסכם של הקורס שמשו הילדים אוצרי התערוכה של יצירותיהם במוזיאון, בהם הם מציגים תמונות של דיוקן עצמי. הילדים מיינו את התמונות, בחרו, החליטו על מיקומים ותלו את היצירות בעצמם. כמו כן העניק להם המוזיאון הפתוח בעומר תעודות סיום.

היוזמה לשילוב בקהילה נעשה על ידי היועצת החינוכית של בי"ס "אורים" לאחר ביקור במוזיאון הפתוח בעומר עם אמא וילדה אוטיסטית. היועצת ראתה את ההתעניינות של הילדה באמנות ומיד שאלה על אפשרות לקיום הסדנאות והמפגשים. המפגשים במוזיאון הינם חלק מפרויקט רחב שמקיים בי"ס "אורים" לשילוב הילדים האוטיסטים בקהילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully