וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים לזכויות אדם: ישראל אדישה לפליטים

20.6.2006 / 17:22

עמותת "רופאים לזכויות אדם" מעוניינת להאיר את מצבם הקשה של הפליטים מהטבח בדארפור, שלא זוכים לזכויות בסיסיות בישראל

עמותת "רופאים לזכויות אדם" פרסמה הודעה, בה היא מתרעמת ממצבם של הפליטים בישראל שאינם זוכים להגנה ולזכויות בסיסיות. לטענת העמותה, מספר האזרחים הישראלים שקיבלו מקלט והגנה בעולם בשנת 2005, גבוה יותר ממספר הפליטים שקיבלו הגנה בתחומי ישראל.

מאות אלפי פליטים נמלטו בשנה האחרונה מהטבח בדארפור, רובם נמלטו לארצות [[אפריקה]], אך עשרות בודדות הגיעו לחפש מקלט בישראל. לדברי העמותה, ישראל מתייחסת לפליטים אלה כאל "סיכון ביטחוני" ולא כעל בני אדם שזקוקים להגנה. רובם הגדול של הפליטים יושב במעצר חודשים ארוכים ללא ביקורת שיפוטית , ללא גישה לארגוני זכויות אדם ומבלי לקבל טיפול רפואי ונפשי מתאים.

בהודעה שפרסמה העמותה נטען, כי רבות ממשפחות הפליטים הופרדו, כאשר הגברים נותרו כלואים והנשים והילדים הועברו לחלופות מעצר במקומות שונים בארץ. הפליטים לא זכאים לשירותי בריאות, לא מקבלים ליווי סוציאלי ואין עבורם פתרון לשנת הלימודים הקרובה.

בנוסף, מתרעמת העמותה מול תופעה של מאות פליטים ששוהים בישראל עם כתב הגנה מה[[או"ם]], אך "לא זוכים בארץ לזכויות חברתיות וסובלים מגילויי גזענות ושנאת זרים, יחס משפיל מצד הממסד, אלימות משטרתית ופחד מתמיד".

העמותה קוראת לאזרחי ישראל שלא לעמוד אדישים ולממשלת ישראל לקלוט את הפליטים שבתחומה, על ידי הסדרת זכויותיהם החברתיות והענקה של הגנה וטיפול רפואי ראוי. לדברי העמותה, על מדינת ישראל "חובה מוסרית, אנושית והיסטורית לסייע לאלו הנרדפים עקב אמונתם הדתית, דעותיהם הפוליטיות, צבע עורם או כל ביטוי גזעני אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully