וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ירקות שומרים על בריאות העורקים

רויטרס

20.6.2006 / 12:14

עכברים שאכלו מנה יומית של ירקות סבלו פחות מטרשת עורקים. המחקר מחזק את טענתם של מומחים, שיש להקפיד על צריכת ירקות

מחקר שנעשה בעכברים גורס, כי מנה יומית של ירקות שומרת על העורקים נקיים. החוקרים גילו כי עורקיהם של עכברי המעבדה, שקיבלו מנה גדושה של ברוקולי, שעועית ירוקה, גזר, תירס ואפונה, הוצרו במידה פחותה ביחס לעכברים שכלל לא אכלו ירקות. המחקר מחזק את טענתם של מומחים מזה שנים, שיש להקפיד על צריכת ירקות.

ד"ר מייקל ר. אדאמס מבית הספר לרפואה באוניברסיטת Wake Forest בצפון קרולינה אמר, כי המחקר מגבה את הטענות על התועלת שבאכילת ירקות. הם עשויים למנוע את התפתחותה של [[טרשת עורקים]], שעלולה להוביל למחלות לב ול[[שבץ]]. עד כה פורסמו מחקרים שהראו כי אכילת ירקות ובילה לפחות התקפי לב, אך הם לא היו חד משמעיים. המחקר הנוכחי, שפורסם בכתב העת לתזונה, הוא ככל הנראה הראשון שבוחן אם תזונה המבוססת על ירקות יכולה לעצור את התפתחותה של טרשת עורקים.

אדאמס ועמיתיו חקרו עכברים שעברו שינוי גנטי כך שיפתחו במהירות רובד החוסם את העורקים, המסמן את התפתחותה של טרשת עורקים. מחצית מהעכברים נהנו מדיאטה עתירת ירקות, בעוד שהמחצית השנייה לא אכלה כלל ירקות. 16 שבועות לאחר מכן מצאו החוקרים שהיקף טרשת העורקים של העכברים אוכלי הירקות היה קטן ב-38%. גם רמות ה[[כולסטרול]] בדמם של אוכלי הירקות היו נמוכות יותר, כמו גם רמותיו של חלבון המעורב בהיווצרות דלקת, דבר היכול להסביר את ניקיון העורקים.

דלקת כרונית בכלי הדם תורמת להיווצרות טרשת עורקים, ומחקרים הראו שלמולקולות צמחיות בשם פוליפנול יש תכונות אנטי-דלקתיות ונוגדות חמצון. ירקות גם עשירים בנוגדי חמצון שמנטרלים את השפעתם המזיקה של רדיקלים חופשיים.

המחקר התמקד בברוקולי, שעועית ירוקה, אפונה, תירס וגזר, בין השאר מפני שהם הירקות הנצרכים ביותר בארה"ב. ייתכן שלירקות אחרים יש תכונות דומות, אך הם עדיין לא נחקרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully