וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטה חדשה להקפאת ביציות יעילה הרבה יותר

רויטרס

19.6.2006 / 17:36

עד היום, ביציות רבות נפגעו בתהליך ההפשרה. אבל שיטה חדשה של מדענים יפנים הצליחה להגיע ל-95% הצלחה, ונותנת תקווה לנשים לפני טיפולים שיפגעו בפוריות שלהן

שיטה חדשה להקפאת [[ביצית]] אנושית צפויה לאפשר לנשים רבות, במיוחד חולות סרטן צעירות, ללדת ילדים – כך אמרו היום מומחי פוריות מיפן.

שלא כמו זרעונים, שניתנים להקפאה ולשימוש מחדש בקלות יחסית, הביציות רגישות מאוד ולרוב נפגעות בתהליך ההפשרה. כתוצאה מכך, נשים לפני מחלה או טיפול רפואי העלולים לפגוע בפוריותן כמעט ולא יכולות להקפיא ביציות לשימוש עתידי. עד כה, רק 150 תינוקות נולדו מביציות שהוקפאו ברחבי העולם.

ואולם, מדענים יפנים דיווחו היום, בכנס בנושא הפוריות, כי פיתחו שיטת הקפאה מהירה, יעילה יותר מהשיטות הנהוגות כיום. "באמצעות השימוש בשיטה הזו הצלחנו להגיע לאחוזים גבוהים מאוד של הפשרה מוצלחת", אמר ד"ר מסשיג'ה קוואימה, מהמכון הרפואי "קאטו" לנשים בטוקיו, במסיבת עיתונאים. "הטכנולוגיה הזו פותחת אופקים חדשים עבור רפואת הפריון בנשים", הוסיף. "היא תיתן לנשים את האפשרות להביא ילדים לעולם כתוצאה מהקפאת הביציות שלהן, ולא רק מביציות מופרות".

קוויאמה וצוותו הקפיאו 111 ביציות והפשירו בהצלחה 94.5 אחוז מהן באמצעות השיטה החדשה, לה קראו "קריוטופ". הם אף השיגו 41.9 אחוז הריונות שנקלטו בהצלחה כתוצאה מהפריה חוץ גופית של אותן הביציות, נתון דומה מאוד לאחוז ההריונות הנקלטים כתוצאה מ[[הפריה מלאכותית]] עם ביציות שלא הוקפאו – 42.5.

הטכניקה החדשה מקפיאה את הביצית במהירות רבה מאוד בתוך כמות זעירה של תמיסה מיוחדת, לפני שהן מאוחסנות ב[[חנקן נוזלי]]. קוואימה אמר כי השיטה הזו מונעת היווצרות גבישי הקרח הפוגעים במבנה הביצית.

פרופסור ארני סונדה, היו"ר לשעבר של האגודה האירופית לפוריות אנושית ותורת העובר, אמר כי השיטה החדשה העלתה את אחוז הביציות השורדות את ההפשרה מ-50 ל-90. "זהו שיפור משמעותי, ובפעם הראשונה הקפאת ביציות הופכת לאפשרות ריאליסטית לשימור הפוריות אצל נשים לפני טיפולים קשים בגידולים ממאירים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully