וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה במשפט סדאם חוסיין סיימה את טיעוניה

רויטרס

19.6.2006 / 15:52

התביעה דורשת עונש מוות לסדאם בשל חלקו בהוצאות למוות בכפר דוג'איל, שם הרגו אנשיו 148 בני אדם

התביעה במשפטו של שליט עיראק לשעבר [[סדאם חוסיין]] סיימה היום את טענותיה, ותישא בהמשך היום את נאום הסיכום. "אנחנו דורשים מבית המשפט את העונש המירבי, ופיצויים כספיים לקורבנות שלו", אמר עו"ד מהתביעה, המייצגת את משפחות הנרצחים בכפר דוג'איל בו הרגו אנשי חוסיין 148 בני אדם, לאחר ניסיון התנקשות ברודן שנערך בו.

סדאם, אחיו למחצה ברזן אל-תיקריטי, שהיה ראש המודיעין בתקופת שלטונו, וששה נאשמים נוספים צפויים לעונש מוות בתלייה, אם ימצאו אשמים בהרג האזרחים בדוג'איל. "ברזן, ראש המודיעין דאז, השתתף באופן אישי בעינוי האסירים ובשליחת משפחות שלמות למוות במדבר", אמרו עורכי הדין המייצגים את קורבנות דוג'איל ומשפחות הנרצחים.

סדאם עצמו הודה בכך שהורה לערוך משפטים שהובילו להוצאות להורג בדוג'איל, אך טען כי היתה לו זכות חוקית לכך מכיוון שהיה ראש המדינה, והמשפטים נערכו בעת המלחמה מול [[איראן]] הסמוכה.

עורכי הדין של התביעה ביקשו מבית המשפט העיראקי-אמריקאי לשמור על זהויותיהם חסויות, מכיוון שהם חוששים לחייהם. השופט הראשי, ראפוד עבד אל רחמן, צועד לקראת סיום התיק הסוער, שנמשך למרות רצח שניים מפרקליטי ההגנה, פרישתו של השופט ונאומי תוכחה פומביים של הנאשמים. רחמן אמר שעל ההגנה לסכם את טיעוניה עד העשירי ביולי.

לאחר שההגנה והתביעה יסכמו את טיעוניהן, חמשת השופטים יתכנסו ויחליטו על פסק הדין. אולם, אם גזר הדין יהיה [[עונש מוות]], סביר להניח שהוא ידחה לאורך זמן רב בעקבות ערעורים ותריסר משפטים אחרים באשמת רצח עם ופשעי מלחמה שממתינים לרודן-לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully