וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאפקות שלא ללדת כדי לקבל מענק לידה מוגדל

רויטרס

19.6.2006 / 12:05

באוסטרליה החליטו להעלות ביולי את מענק הלידה. מאות נשים שאמורות ללדת ביוני צפויות לעכב את הלידה כדי ליהנות מההטבה

אמהות אוסטרליות בהריון עושות כל שביכולתן על מנת לדחות את הלידה הצפויה של תינוקותיהן על מנת ליהנות מתשלום רווחה חדש. החל מה-1.7 יגדל הבונוס הניתן באוסטרליה על הולדת תינוק ב-1,000 דולר אוסטרלי, ויגיע לסכום של 4,000 דולר אוסטרלי (כ-15,000 שקל), ובבתי החולים מצפים להתגברות הילודה בחודש זה כיוון שהאמהות הצפויות ללדת בסוף חודש יוני ינסו לדחות את הלידה על מנת ליהנות מהתשלום.

כלכלנים אוסטרלים אומרים, כי כשהבונוס המקורי הוצג לציבור ביולי 2004, כ-700 אמהות בהריון הצליחו לדחות את הלידה בשבוע, וכ-300 לידות נדחו בשבועיים או יותר.

שיעור הילודה הנמוך והזדקנות האוכלוסיה באוסטרליה הביאו לכך שבממשלה נסחו תוכנית לעידוד זוגות צעירים להביא יותר ילדים לעולם. שר האוצר פיטר קוסטלו אמר לפני כשנתיים שזוגות אוסטרלים צריכים הוליד "אחד לאמא, אחד לאבא ואחד למדינה". במסגרת אותה תוכנית הוצע הבונוס לילודה לראשונה.

קוסטלו ברך על הצפי לילודה מוגברת אך הבהיר כי על הזוגות להימנע מכל הליך רפואי אשר עלול לסכן את האם או את התינוק.

האוסטרלים מצליחים לעשות את הבלתי אפשרי גם כאשר הדבר העומד על הפרק הוא מוות: ב-1979 החליטו באוסטרליה לבטל מסים על ירושה, ומאוחר יותר התברר כי כתוצאה מכך חמישה מכל תשעה אנשים שהיו על ערש מוות הצליחו לדחות את מותם בשבוע על מנת ליהנות מביטול המס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully