וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקריית ספר מונעים מעבר מזרחים לעיר

19.6.2006 / 11:23

ועדות הקבלה בעיר החרדית אינן מאפשרות לבני עדות המזרח לעבור לגור באיזורים בעיר בהם יש יותר מ-35% מזרחים

ועדת הקבלה של שכונת ברכפלד בעיר החרדית קריית ספר מסרבת לאשר למשפחות מזרחיות לעבור למספר רחובות ובניינים בשכונה. לאחרונה החליטה הוועדה כי בשכונה היוקרתית יש אחוז גבוה מדי של מזרחים, ולכן נמנעים חברי הוועדה מלאשר לבני עדות המזרח להיכנס לדירות ברחובות או בניינים בהם יש 35% מזרחים או יותר.

על מנת להתגורר בשכונת ברכפלד יש לעבור בוועדת הקבלה של השכונה, הבודקת בקרב המשפחות המבקשות לגור בשכונה קריטריונים של צניעות, רקע תורני וכדומה. ללא אישור ועדת הקבלה לא יוכלו ילדי המשפחה הנכנסת להירשם לבית הספר המקומי או למכור את הדירה בעתיד. המטרה המוצהרת של וועדת הקבלה היא "לשמור על רמה רוחנית גבוהה" ולמנוע חדירה של גורמים חרדיים לא רצויים ליישוב וכיוון ש"שיעורי החזרה בתשובה אצל המזרחים גבוה יותר", הם עלולים לשמור על מנהגים חילוניים כמו צפייה בטלוויזיה וגלישה באינטרנט, הנחשבים בעיני החרדים ל"זיהום רוחני".

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי מועצת קריית ספר מסרה בתגובה כי "המועצה לא מאכלסת ומשווקת דירות אלא רק נותנת שירותים לתושבים. השיווק והאכלוס נעשים על ידי גורמים פרטיים". אחד התושבים אמר כי "זה עניין כלכלי נטו. אנשים לא רוצים ספרדים בשכונה, כי אז אשכנזים לא יקנו דירות, וערך הדירות יירד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully