וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן מאיימת להגיב בחומרה על ניסוי הטיל בצפ' קוריאה

רויטרס

19.6.2006 / 9:26

כך אמר ראש ממשלת יפן, שהצטרף לאיומי ארה"ב ואוססטרליה. הטיל, טאיפודונג-2, יכול להגיע עד אלסקה וירדן

צפון קוריאה סיימה לתדלק טילים שברשותה לקראת ניסוי בטילים ארוכי טווח שבכוונתה לבצע. הטילים יכולים להגיע עד [[אלסקה]], כך אמר אמש בכיר בממשל האמריקאי.

ראש ממשלת יפן [[ג'ונאיצ'ירו קואיזומי]] אמר היום כי אם צפון קוריאה תבצע את הניסוי יהיה על יפן להגיב בחומרה. ארה"ב הצטרפה ליפן בדרישה לבטל את הניסוי. שתי המדינות, יחד עם אוסטרליה, הביעו את חוסר שביעות רצונן מהמהלך המתרקם בצפון קוריאה, ובאוסטרליה אף נקרא השגריר לבירור במשרד החוץ.

וושינגטון הזהירה את [[פיונגיאנג]] שלא תבצע את הניסוי במסר שהועבר לשגריר [[צפון קוריאה]] באו"ם, אך לא התקבלה תגובת המדינה. בכיר בממשל, שביקש להישאר בעילום שם, אמר כי פיונגיאנג יכולה עדיין לבטל את השיגור, אבל סביר להניח שזה לא יקרה, מאחר שיהיה קשה להוציא את הדלק החוצה מהטילים המוכנים לשיגור.

בשיגור ינוסו טילי טאיפודונג-2, שיכולים להגיע לטווח של 4,300 ק"מ. בטווח זה נמצאות אלסקה ממזרח, וירדן ממערב, אך גם אסיה ורוסיה. הניסוי יהיה הראשון בטילים ארוכי טווח שתבצע המדינה מאז 1998, אז הפתיעה צפון קוריאה בשיגור טיל טאיפודונג 1 לעבר יפן, טיל שנפל באוקיינוס השקט.

מומחים אמרו כי אם לאחר מילוי הדלק הטיל לא ישוגר בתוך 48 שעות, הדלק יתחיל להתפרק ויהרוס את הטיל. ההכנות לניסוי החלו לאחר קיפאון שיחות שש המדינות (צפון ודרום קוריאה, יפן, סין, ארה"ב ורוסיה) ומעבר תשומת הלב למשבר הגרעיני של איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully