וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הישראלים חושבים שהעניים לא אשמים במצבם

18.6.2006 / 13:00

בסקר שנערך עבור פורום קיסריה שיעסוק בבעיית העוני בישראל, 69% אמרו שהעניים לא אשמים במצבם. 20% חושבים שהעניים לא מתאמצים

העניים בישראל הם קורבנות של נסיבות. כך מאמין רוב הציבור בישראל על-פי סקר, שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה לקראת פורום קיסריה שייפתח ביום שלישי ויעסוק בבעיית העוני בישראל.

על-פי הסקר, 69% מהישראלים מאמינים שהעניים הגיעו למצבם בשל "נסיבות אשר מעבר ליכולתם". לעומתם, כ-20% סבורים, שהעניים נתונים בעוני מכיוון שאינם מתאמצים מספיק. מיעוט מהאוכלוסייה סבור, כי האופי הפגום של העניים הוא האחראי למצבם.

בקרב הנשאלים המוגדרים כעניים, 83% מאמינים, כי הסיבות לעוני קשורות ל"נסיבות שמעבר ליכולתם". רק 53% מקרב בעלי ההכנסה הגבוהה מאמינים, כי זו הסיבה. 5% מקרב העניים מאמינים, כי הסיבות לעוני נובעות מחוסר מאמץ של העניים, לעומת 29% מבעלי ההכנסות הגבוהות, שמסכימים עם טענה זו.

העשירים מוכנים לשלם יותר מס לטובת צמצום הפערים

רוב הנשאלים השיבו, כי הממשלה מוציאה מעט מדי כסף לטיפול בבעיית העוני. 91% מהעניים חושבים, כי הממשלה אחראית לצמצום הפערים, לעומת 60% מקרב בעלי ההכנסות גבוהות. כאשר נשאלו אם יהיו מוכנים לשלם מסים נוספים כדי להקטין העוני בישראל, רובם (61.8%) השיבו בשלילה. מידת הנכונות לשלם מסים גברה ככל שגדלה ההכנסה.

בעלי עמדה מדינית שמאלית, נכונים יותר לשלם מסים נוספים כדי להתמודד עם העוני בהשוואה לבעלי עמדה מדינית ימנית. בקרב דוברי העברית 30% מוכנים לשלם יותר מסים כדי לטפל בעוני, 48% בקרב דוברי הערבית ו-31% בקרב דוברי הרוסית.

70% לא מרוצים מההזדמנויות הקיימות בישראל לאנשים עניים להתקדם על ידי עבודה קשה. שיעור הבלתי מרוצים גדל עם הירידה בהכנסה. אנשים בעלי דעה ימנית נוטים להיות יותר מרוצים ההזדמנויות של העניים להתקדם ע"י עבודה קשה בהשוואה של אלו בעלי עמדה מדינית שמאלית.

רוב הציבור הישראלי (63.4%) אינו מרוצה מטיפול הממשלה בעוני. מידת חוסר שביעות הרצון מדרך טיפולה בבעיית העוני גבוהה גם בקרב בעלי הכנסות גבוהות, 80% לעומת 88% בקרב העניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully