וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן צפויה להכריז על נסיגת כוחותיה מעיראק

18.6.2006 / 11:57

ראש ממשלת יפן צפוי להכריז על נסיגת הכוחות לפני פגשיתו המתוכננת עם בוש בסוף החודש, לאור נסיגת הכוחות הבריטיים

ראש ממשלת יפן [[ג'ונאיצ'ירו קואיזומי]] שוקל להכריז על סיום מעורבותה הצבאית של ארצו במלחמה בעיראק. זאת, לפני פגישתו עם נשיא ארה"ב [[ג'ורג' בוש]], הצפויה להתקיים בסוף החודש, כך אמר שר החוץ היפני טארו אסו. בסוכנות הידיעות AFP דווח, כי קואיזומי, שיבקר בקנדה ובארה"ב בין התאריכים ה-27.6 ל-1.7, צפוי להכריז על נסיגת הכוחות היפנים בעיראק כבר ביום רביעי.

שליחת הכוחות היפנים לעיראק היוותה את הפעם הראשונה שיפן שולחת כוחות למדינה שבה מתרחשים קרבות מאז תום [[מלחמת העולם השניה]], אשר לאחריה נוסחה ביפן חוקה פציפיסטית, המונעת מחיילי יפן להשתתף בקרבות. בשל מגבלות החוקה ביצעו חיילי יפן בעיראק משימות הומניטאריות בלבד, והם התרכזו בשיקום האזור השלו יחסית סביב העיר הדרומית סאמווה, אשר הוגדר על ידי ממשלת יפן כ"אזור ללא לחימה" על מנת שלא להפר את החוקה. חיילי יפן בעיראק לא השתתפו למעשה בקרבות, לא ירו בנשקם וצבא יפן לא סבל מחללים.

בשל מצבם המיוחד של חיילי יפן הגנו עליהם חיילי צבאות בריטניה, אוסטרליה והולנד. בשל הכרזתה של בריטניה כי היא עתידה להסיג את כוחותיה מעיראק בשבוע הבא ולמסור את השטחים שבשליטתה לידי העיראקים, החליטו ככל הנראה היפנים להסיג גם את כוחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully