וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטסיל, בתחנה המרכזית כבר ביקרת?

נעם פלג

18.6.2006 / 12:00

נעם פלג נפעם מהשחקן שהניף את הדגל הישראלי במונדיאל. האם זה יעזור במשהו לגנאים שמנקים לכם את הבית?

אהבתו של ג'ון פנטסיל לישראל לא יודעת גבול. המגן של הפועל תל אביב החליט לספק את הקריז הפטריוטי של חובבי הכדורגל בארץ, ויצא אתמול לשלושה סיבובי ניצחון במגרש עם דגל ישראל. "אני אוהב את ישראל" היה ההסבר מחמם הלב שנתן הפועל הזר מגאנה, שמקבל 100 אלף דולר לעונה.

כי באמת, מי יכול שלא לאהוב את ישראל? אולי חבריו מגאנה, העובדים הזרים, שמצטופפים יחדיו 8 בחדר אחד, מתחבאים ממשטרת ההגירה ונלחמים עם המעסיקים שלהם על מנת לקבל 18.58 שקל לשעת עבודה, 3456.58 שקל לחודש – שכר המינימום (תוך 11 שנים של עבודה בארץ, בתנאי שלא יוציאו שקל והם ירוויחו שנת משכורת אחת שלו בהפועל ת"א. אם הם לא יגורשו לפני כן). זאת, בהנחה שהם מקבלים תשלום כלשהו, ולא משלמים עדיין "קנס" על עצם העובדה שסוחרי העבדים הביאו אותם לארץ, ועכשיו הקבלן, הסרסור, חברת כוח אדם או שירותי הקבלן, או איך שלא יכבסו את שמו של הספסר, מחייב אותם.

אז פנטסיל אוהב את ישראל, שמביאה מהגרי עבודה שבונים לה את הבתים ומנקים אותם, שמטפלים לה בקשישים, בנכים ובמוגבלים - ואחר כך אורבת להם בדרך לכנסיה ביום ראשון. פנטסיל , סוג של מהגר עבודה משודרג בפני עצמו, מניף את הדגל לכבוד המדינה, שמתכננת לשלוח שוטרים לעצור ילדים שנולדו כאן ומדברים עברית, בגלל שלהורים שלהם, שחיים כאן עשר ועשרים שנה, אין את הניירות המתאימים.

חיבתו העמוקה למדינה אולי נולדה בשנה האחרונה, כשעשרות אלפי עובדים זרים גורשו מהארץ, כיוון שהכושים עשו את שלהם, ועכשיו הכושים צריכים ללכת. חשוב מאוד לאהוב את המדינה, קל מאוד להתאהב באנשים ובחום שמרעיפים עליך, שעה שאתה רץ עם המדים האדומים על המגרש. אפשר להציע לפנטסיל, אחרי שיסיים את ענייניו בגרמניה, לצאת לסיבוב ניצחון במתקן מיכ"ל או צוח"ר, שם כלואים עובדים זרים שמחכים לגירוש. אפשר גם סתם ביקור בדרום תל אביב, אצל אחיו שעדין מסתתרים. אני בטוח שחבריו ירצו לשמוח יחד איתו. בשיא תהילתו הפך זינאדין זידאן, שם שפנטסיל בטח מכיר, את ההצלחה שלו להצלחתם של כל המהגרים האלג'יראים בצרפת. פנסטיל יכול לחשוב על זה כשהוא נוסע בקו 15 לתחנה המרכזית.

ובאותה הזדמנות שהוא כבר הולך לבקר, כדאי שפנסטיל ייקח איתו את כל הישראלים שליבם גאה כשראו את דגל ישראל מונף על ידיו במונדיאל. במקרה שהם נחתו רק אתמול מהירח ולא ידעו, אז מגרמניה תצא הבשורה – חברים, יש עוד המון גנאים בארץ, ותושבי חוף השנהב (אולי אחד מהם מכיר מישהו שמכיר מישהו שמכיר את דרוגבה?), וקונגולזים, וקאמרונים (מי אמר אטו ולא קיבל?). אם התאהבתם פתאום באפריקאים, אל תגבילו את עצמכם לכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully