וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד לימים החמים: הלוויות ליליות

18.6.2006 / 8:18

במסגרת רפורמה כללית של החברה קדישא, הוחלט להתחשב במשפחות הנפטרים בקיץ החם, ולאפשר הלוויות עד לשעה 22:00

שירות חדש של [[החברה קדישא]] בגוש דן שמאפשר קבורה אחרי שקיעת השמש, תופס שתי ציפורים במכה: גם מקל על משפחות הנפטרים בימים החמים של הקיץ, וגם מסייע להלכה היהודית בכך שאינו מלין את המת.

עד היום, היה באפשרות תושבי גוש דן לטמון את יקיריהם רק עד השעה 16:00, וכעת, עם השירות החדש, הלוויות יתאפשרו עד לשעה 22:00 בלילה.

יו"ר חברה קדישא אברהם מרדכי אומר, כי "ההלוויות הליליות נועדו לאפשר למשפחות שמתקשות לעמוד בחום הכבד, לקיים לוויות בשעות הקרירות של הלילה". ב"מעריב" דווח, כי בחברה קדישא מציינים, שהשירות אינו כרוך בתשלום כלשהו ומוצע לציבור במסגרת רפורמה נרחבת שעוברת החברה קדישא.

אולם, לא רק ההקלה על הציבור מאפשרת לקבור את הנפטרים בשעות הערב והלילה, אלא גם ההלכה היהודית. הרב יעקב רוז'ה, רבה של החברה קדישא תל אביב, מסביר כי על פי ההלכה היהודית קיים איסור הלנה של המת, כלומר, איסור על דחיית הלוויה שלא לצורך חשוב במיוחד. ישנם מקרים מיוחדים בהם ניתן לדחות את ההלוויה, למשל כאשר ממתינים להגעת בניו של נפטר, כדי שיהיה מי שיאמרו עליו קדיש.

לפי ה[[קבלה]], החומרה גדולה אף יותר, וישנה דרישה לקבור את המת במהירות האפשרית משום שלפי הקבלה, השעות שחולפות בין המוות לקבורה, הן שעות הסבל הקשות ביותר לנשמת הנפטר. מאז ימי [[בית המקדש]] יש בירושלים הקפדה מיוחדת לא להלין את המת ולכן מתבצעות שם לוויות גם בשעות מאוחרות בלילה.

שירות הלוויות מושק יחד עם אתר אינטרנט חדש ומושקע של החברה קדישא, בו ניתן לבצע מגוון סידורים לקראת קבורה, סיור בין קברי ידועני תל אביב וכן שירות צפייה בהלוויות בשידור חי, שיופעל בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully