וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יהיה המנהיג הבא במיקרוסופט?

דפנה מאור

18.6.2006 / 8:00

ריי אוזי, שנבחר לשמש ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט, הוא התקווה הטכנולוגית הגדולה של מיקרוסופט

ריי אוזי, שנבחר לשמש ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט במקום ביל גייטס, אינו המנהיג הרשמי של מיקרוסופט (תפקיד זה ממלא המנכ"ל הכריזמטי, והמופרע למדי, סטיב באלמר) - אך אוזי הוא התקווה הטכנולוגית הגדולה של מיקרוסופט.

אוזי, שפיתח תוכנות שיתופיות למחשבים אישיים, בילה את מרבית הקריירה שלו כיריב מר של גייטס ומיקרוסופט. אך המומחיות וראיית השוק שהוא מביא הן בדיוק מה שצריכה מיקרוסופט, שראשה תחוב עמוק במחשב האישי זה 30 שנה.

המיזכר שכתב אוזי באוקטובר האחרון על חולשת מיקרוסופט בתחרות על עולם התוכנה קיבל מגייטס תשומת לב מרבית. אוזי הזהיר כי מיקרוסופט מפגרת אחר מתחרותיה בהבאת יישומים אשר המשתמשים מעוניינים בהם.

אוזי, שבעבר עבד בפיתוח בחברת לוטוס דיוולופמנט, יצרנית תוכנת לוטוס נוטס, הגיע למיקרוסופט לאחר שזו רכשה חברה שהוא הקים. הוא ינסה לבנות עבור מיקרוסופט בסיס אמיתי של תוכנות שירותי אינטרנט - אמצעי הפצה חדש עבור החברה אשר במשך שנים מכרה תוכנות בקופסאות קרטון או דרך יצרניות המחשבים, שבעצם אילצו את המשתמשים לקנות בחבילה אחת את קופסת הברזל ביחד עם התוכנות שבתוכה. אנליסטים נועזים יותר מעריכים כי לא רחוק היום שבו המחשב האישי יימכר באריזה שונה - ובמקום להגיע בקופסה מגודלת יגיע כמסוף המתחבר לאינטרנט ומושך ממנה כוח ויישומים.

המינוי של אוזי אינו סוגר את סוגיית הירושה במיקרוסופט, שכן אוזי הוא בן גילו של גייטס - ומכאן שבעשור הקרוב מיקרוסופט תצטרך להתעדכן בשורותיה. עם המינויים הנוספים, הצעירים יותר והבכירים פחות שהוכרזו במקביל לזה של אוזי, נמנים סטיבן סינופסקי, בן 40, ראש פיתוח מוצרים בקבוצת אופיס וג'יי אלארד, מומחה למשחקי מחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully