וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל קאעדה תכנן להחדיר גז רעיל לניו יורק

רויטרס

18.6.2006 / 11:30

לפי ספר חדש, בתקיפה תוכנן להרעיל את נוסעי הרכבת התחתית בניו יורק בגז רעיל. סגנו של בן לאדן הורה על ביטול המבצע

ספר חדש הרואה אור בארה"ב מספר, כי ארגון אל קאעדה תכנן לפגוע בתושבי ניו יורק, באמצעות החדרת גז רעיל לרכבת שיפגע בהמוני נוסעים. הפיגוע היה אמור להתבצע לפני כשלוש שנים.

על פי ספרו של העיתונאי רון סוסקינד, "The One Percent Doctrine", מספר שתיים באל קאעדה הודיע על ביטולו של המבצע 45 ימים לפני שתוכנן להתבצע.

המודיעין האמריקאי גילה את התכנון באמצעות סריקת מחשב נייד של פעיל ג'יהאד מ[[בחריין]] שנתפס ב[[ערב הסעודית]] בתחילת 2003. המחשב של הפעיל הכיל תכניות לבניית מכשיר קל תפעול שאמור לשחרר גז קטלני באמצעות מנגנון להפעלה מרחוק.

"בעולם שהנשק העיקרי בו הוא טרור, פיגוע כזה הוא בסדר גודל של פיצוח האטום", טוען סוסקינד בספרו.

לפי הספר, ה-[[CIA]] הכין אב-טיפוס של הדגם שהוצג במסמכים שעל המחשב, והציג אותו בפני נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש. כתגובה, הורה בוש להזהיר ולתדרך את כל הגורמים בממשל האמריקאי.

לאחר שקיבלו מידע ממשתף פעולה מאל קאעדה, ה-CIA הבין כי ההתקפה בוטלה על ידי סגנו של [[אוסאמה בן לאדן]], איימאן אל-זאווהרי, רק 45 ימים לפני שתוכננה להתבצע. במסגרת ההתקפה, אל קאעדה תיכננה למקם מכלים עם גז רעיל ברכבות התחתיות ובמקומות אסטרטגים נוספים.

בספרו מסביר סוסקינד, כי משתף הפעולה ששוחח עם גורמים מודיעיניים בארה"ב, הוא גורם בתפקיד פיקודי בארגון, שמאמין כי מפקדיו טועים בהשקפתם לגבי תקיפה ישירה של ארה"ב. לפי מה שסיפר לגורמים, הוא אינו יודע מדוע החליט אל-זאווהרי לבטל את ההתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully