וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד צורן בפרשת האופציות

רונן סרברניק

17.6.2006 / 20:31

בכתב התביעה, המתייחס לחלוקת אופציות בין 2001-1998, דורשים התובעים תשלום פיצויים והחזר כספי מבכירי החברה


צורן הודיעה היום על כתב תביעה אשר הוגש כנגדה בהקשר לחלוקת אופציות ו"בק-דייטינג" שלכאורה ביצעה בין השנים 1998-2001.

יצרנית השבבים לאפלקציות אודיו ווידיאו מסרה בטופס 8K שמסרה ל-SEC כי קבוצה של משקיעים הגישו כתב תביעה כנגד החברה, עובדיה ומנהליה בבית המשפט המחוזי של צפון קליפורניה. בכתב התביעה נטען שנתבעים הפרו את חוקי מדינה וחוקים פדרליים הקשורים לתיארוך אחורה של אופציות שחולקו לעובדים בין 1998 ל-2001.

בכתב התביעה נרשם כי התובעים דורשים תשלום פיצויים, ובנוסף דורשים שכמה מבכירי החברה יחזירו חלק מהכספים שקיבלו לקופת החברה.

בתגובה מסרה צורן, כי עדיין לא ראתה את כתב התביעה וכי תגיב לאחר שדירקטוריון החברה יבחן אותו. החברה מסרה, שחברת עורכי הדין, אשר מייצגת בעל מניות אחד של החברה, שלחה מכתב לחברה בו דורש בעל המניות שבכירי ומנהלי החברה יחזירו את הכספים שגזלו מקופת החברה באמצעות תרגילים פיננסיים.

צורן היא החברה הישראלית השלישית לגביה עולים חשדות בנוגע לביצוע "בקדייטינג" של אופציות. בתחילת החודש הגיבה החברה לדו"ח שביצע המרכז האמריקאי למחקרים פיננסיים (CFRA), שבו נקבע כי היא אחת מתוך 17 חברות שייתכן כי הן קשורות בבקדייטינג. חברת צורן טענה כי "הבדיקות הראו שכל ההקצאות בוצעו כהלכה". עם זאת, מסקנות אלה נמצאות עדיין תחת הערכת ועדת הביקורת של החברה וגוף ייעוץ חיצוני.

קומברס ומרקורי הן שתי הנציגות הישראליות המפורסמות ביותר שעליהן ידוע עד כה, אשר הסתבכו בשערוריית האופציות בוול סטריט. שני מנהלי החברות, קובי אלכסנדר ואמנון לנדן, נאלצו להתפטר והם עומדים בפני חקירות של רשות ניירות הערך ואף אישומים פליליים. לנדן ואלכסנדר עשו מאות מיליוני דולרים כל אחד מאופציות שקיבלו מהחברות שבהן שלטו.

מי שאחראי ככל הנראה לחשיפת הבקדייטינג בוול סטריט הוא ד"ר אריק לי, מרצה למימון בן 37 מאוניברסיטת איווה בארה"ב, שבדק דפוסים של הקצאת אופציות בחברות ציבוריות. לי נחשף בשבוע שעבר בראיון בוול סטריט ג'ורנל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully