וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים מתנגדים לפירסום מזון מהיר במונדיאל

17.6.2006 / 20:20

קבוצת רופאים בריטים קוראת להפסיק לשתף חברות כמו מקדונלד'ס, הגורמות להשמנת יתר, באירועי ספורט שמטרתם קידום חיים בריאים

רופאים מהמגזר הציבורי בבריטניה הביעו ביקורת במסמך ששלחו למארגני המונדיאל, על הכללת חברות כמו באדווייזר, מקדונלד'ס וחברות נוספות שמשווקות מזון משמין ומשקאות "לא בריאים" כספונסרים של משחקי הגביע העולמי.

דוברת איגוד הכדורגל האנגלי הגנה על מתן היתרי פירסום לחברות אלה, ואמרה כי מקדונלדס, לדוגמה, "תרמה רבות לכדורגל דרך תיקצוב קורסים למאמנים", אולם הרופאים החתומים על המסמך טוענים שספורטאים לא אמורים "לעשות קופה" מחברות כאלה, מכיוון שהם אמורים לקדם חיים בריאים.

המסמך נכתב על ידי ד"ר ג'ף קולין מאוניברסיטת אדינבורו, וד"ר רוס מקנזי ופורסם במגזין "which?" הבריטי. המחקר כלל בתוכו גם סקר, שהראה כי מחצית מהנשאלים הסכימו שאסור היה לתת למותגי מזון מהיר ולא בריא להשתתף בחגיגת הפרסום במשחקים השנה. בשנת 2002 פיפ"א אסרה על חברות הסיגריות והטבק לפרסם במונדיאל, כעת רוצים הרופאים להחיל את האיסור גם על חברות המזון הלא בריא.

"הנוכחות של שותפותיה של פיפ"א – בירה באדוויזר, מקדונלד'ס וקוקה-קולה – מדגיש את הניגוד שקיים בין הספורט העולמי לבין קידום תחום הבריאות", נכתב במסמך. עוד נאמר שם, כי "הניגוד הזה מחזק את הצורך של אירגוני ספורט לבדוק מחדש את יחסיהם עם מפרסמים ועל ממשלות לבדוק מחדש את הרגולציה והתנאים להשקעות ציבוריות בספורט".

הרופאים הבריטים יודעים שהקרב על המונדיאל הנוכחי כבר אבוד, ופניהם נשואות כבר לאולימפיאדת לונדון שתערך בשנת 2012, שם המפרסמת הראשית תהיה מקדונלד'ס. "בהתחשב בבעיות הבריאות ובעיקר בעיית השמנת היתר, שותפות עם מקדונלד'ס מאוד תמוהה", אמרו.

ד"ר קולין אמר, כי הוא לא חושב שהפתרון היעיל הוא איסור בחוק על פירסום כזה, "אבל אולי כדאי לחייב את החברות המפרסמות לממן תוכניות לקידום נושאים בריאותיים".

חברת מקדונלד'ס הגיבה על הדברים במכתב, שם נאמר כי "אנו גאים בתשתית הכדורגל שבנינו בטורנירים בינלאומיים ב-25 השנים האחרונות. אנו ממוקדים בעידוד הצעירים להשתתף בענף הכדורגל ולהפוך את המשחק לנגיש יותר ומפתה למשפחות וצעירים כאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully