וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות בדימוי הגוף קשורות לדיכאון

רויטרס

17.6.2006 / 10:42

מחקר קובע כי בני נוער שסובלים מבעיות בדימוי הגוף מצויים בסיכון גבוה יותר לפתח דיכאון, חרדה ומחשבות אובדניות

במחקר שנערך בקרב מתבגרים שאושפזו בבית חולים פסיכיאטרי, התברר כי אלו מביניהם שסבלו מבעיות בדימוי הגוף סבלו יותר מ[[דיכאון]], [[חרדה]], מחשבות אובדניות ובעיות נפשיות אחרות. חולים שהיו עסוקים יתר על המידה בצורת גופם או במשקלם, היו נתונים בסיכון גבוה יותר לחוות הפרעה פוסט טראומטית, ניתוק מהמציאות ועיסוק יותר במין.

באופן כללי, הפרעות בדימוי הגוף השפיעו על שליש מבני הנוער שהשתתפו במחקר, והיו חמורות מספיק כדי לגרום להפרעה משמעותית בתפקוד היומיומי, דיווחה ד"ר ג'ניפר דייל מבית הספר לרפואה בראון. "תפיסת גוף שלילית הוא בעיה נפוצה, והיא ראויה למחקר נוסף במתבגרים", קבעו דייל ועמיתיה למחקר.

תפיסת גוף שלילית היא מצב מוכר מבחינה רפואית, המופיעה בדרך כלל בתחילת [[גיל ההתבגרות]], תקופה שבה מראה הגוף עובר שינויים משמעותיים. הסובל ממנה עסוק בפגמים קיימים או מדומיינים בגופו.

כדי לחקור את שכיחותן של תפיסת גוף שלילית, הפרעות אכילה ובעיות אחרות הקשורות לדימוי הגוף ואת הקשר שלהן לבעיות נפשיות אחרות, אבחנו החוקרים 280 נערים ונערות בגילאים 12-17 שאושפזו בבית חולים פסיכיאטרי. 14 מהם עמדו בקריטריונים של תפיסת גוף שלילית, 8 סבלו מהפרעות אכילה, ו-46 אחרים היו מוטרדים ממשקלם או מצורת גופם באופן משמעותי אך לא עמדו בקריטריונים של תפיסת גוף שלילית או הפרעות אכילה.

רק בתיקו הרפואי של אחד מתוך ה-14 שסבלו מתפיסת גוף שלילית תועדה הבעיה. פחות מחצי מהמשתתפים שהיו מוטרדים ממשקלם אכן סבלו מעודף משקל. "התוצאות מדגישות את חשיבות האבחון של תפיסת גוף שלילית והפרעות אחרות בדימוי הגוף בקרב בני נוער", אמרה ד"ר דייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully