וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גובשה תוכנית לאומית לטיפול בעודף שומן

16.6.2006 / 13:46

כוח משימה מיוחד למלחמה בהשמנת יתר, שהוקם על ידי המועצה הלאומית לקידום הבריאות, יגיש בקרוב את המלצותיו למשרד הבריאות

כוח משימה לאומי למניעת עודף משקל, שהוקם על ידי המועצה הלאומית לקידום הבריאות, גיבש את התוכנית הלאומית הראשונה לטיפול בבעיית עודף המשקל בישראל. כוח המשימה, בראשותו של מנהל בית הספר לבריאות הציבור של [[האוניברסיטה העברית]] והדסה פרופסור אליוט בארי, כלל כ-30 נציגים מ[[משרד החינוך]], מ[[משרד הבריאות]], האיגודים המקצועיים של הרופאים ועוד, וחבריו חולקו לתת-ועדות שהתמקדו כל אחת בנושא מסוים כגון תזונת תינוקות, חינוך לתזונה נבונה וכדומה. מסקנות הכוח חוברו לדו"ח של 170 עמודים, שיוגש בקרוב למשרד הבריאות.

מטרת הדו"ח להביא לעידוד הציבור הישראלי לעסוק בפעילות גופנית וללמוד על תזונה נכונה, על מנת שיוכלו לרזות ולהפחית את מקרי התחלואה הקשורה להשמנה כגון מחלות לב וסוכרת. על מנת לעשות זאת, ממליצים חברי הכוח בדו"ח לשים דגש על חינוך לאורח חיים בריא החל מגן הילדים ועד סוף התיכון, ולכלול בתוכנית הלימודים שיעורים שיעסקו בתזונה, בנזקי העישון וכדומה. בנוסף ממליצים בדו"ח על העלאת קמפיין טלוויזיוני, עידוד הכנסת תפריטים בריאותיים במזנונים ובחדרי אוכל במקומות העבודה, סלילת מסלולים ציבוריים להליכה ולרכיבה על אופניים בערים, נתינת תמריץ לחברות להקים חדרי כושר לעובדיהן ועוד.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי כ-60% מאזרחי ישראל סובלים מעודף משקל, וכי העלות השנתית של ההשמנה בישראל היא כשישה מיליארד שקל, המחושבים לפי עלות ישירה של טיפול במחלות הנגרמות עקב ההשמנה ועלות עקיפה עקב תמותה מוקדמת ומהעדרויות מהעבודה.

פרופסור אליוט אמר, כי "מגפת ההשמנה היא אתגר לאומי, והטיפול בה צריך להיות בראש סדר העדיפויות הלאומי. מניעה היא שם המשחק, ומשרד הבריאות צריך ללכת על זה, בלי ועדות ובלי דיבורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully