וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשליש מהזיהום בתל אביב - מהתחבורה הציבורית

16.6.2006 / 9:40

לפי סקר שערכה העירייה, תחנת הכוח רדינג כבר אינה המזהם העיקרי בעיר, לאור סגירתה. הירוקים: להגביר האכיפה באמצעות פקחים

סקר שערכה המחלקה לאיכות הסביבה בעיריית תל אביב-יפו העלה, כי 31.6% מזיהום האוויר בעיר נגרם על ידי האוטובוסים והתחבורה הציבורית, הפולטים גזים רעילים. לעומת זאת, תחנת החשמל "רדינג" שוב אינה המזהם העיקרי בעיר, לאור סגירתה לפני שלושה חודשים על ידי השר גדעון עזרא. עם זאת, היא עדיין נחשבת אחראית ל-28.4% מזיהום האוויר בתל אביב.

לפי הסקר, 19.3% מזיהום האוויר נגרם על ידי רכבים הפועלים על בנזין, 19.3% - מגזים הנפלטים ממשאיות וממוניות על דיזל. 0.7% מהזיהום נגרם מהתעשייה ו-0.4% - מהסקה ביתית.

המקומון "תל אביב", שפרסם את תוצאות הסקר, מדווח כי במסקנות הדו"ח נכתב: "עידוד השימוש בתחבורה ציבורית וצמצום השימוש ברכב פרטי עלולים להביא להרעה בזיהום האוויר בעקבות תגבור מערך האוטובוסים והמוניות, שאינו נקי דיו כיום". בעירייה מתכוונים לקדם את חוק העזר העירוני בנושא זיהום מכלי תחבורה, להכשיר שבילי אופניים ולבחון אפשרות לחסום את מרכז העיר בפני כלי רכב מזהמים.

יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר תל אביב, פאר ויסנר, מסר בתגובה: "הגיע הזמן לטפל בתחבורה הציבורית על מנת לשנות את המצב. יש להגביר את האכיפה באמצעות פקחי העירייה והמשטרה הירוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully