וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסות לילה מאיצות התחממות כדור הארץ

15.6.2006 / 20:07

טיסות הנערכות לאחר השעה 6 בערב גורמות לנזק גבוה יותר מטיסות בשעות היום. הנזק הגדול ביותר נגרם מטיסות לילה בעונת החורף

טיסות לילה מזיקות לאיכות הסביבה פי כמה מאשר טיסות בשעות היום, כך מראה מחקר בריטי חדש. הסיבה לכך, היא שבילי האדים שיוצאים מהמטוס, להם יש אפקט חימום רב יותר בזמן החשיכה. לטענת החוקרים, ככל שיבוטלו יותר טיסות לילה, כך יצומצם הנזק שגורם ענף התעופה להתחממות כדור הארץ.

השפעה גדולה עוד יותר יש לטיסות לילה בעונת החורף. ההתחממות נוצרת כתוצאה מהנתיב החם שמשאיר אחריו המטוס. לנתיבים אלו יש שתי השפעות מנוגדות על האקלים: חימום שנגרם מלכידת חום שעוזב את כדור הארץ, וקירור מהחזרת אור השמש בחזרה לחלל.

שתי השפעות אלה, החימום והקירור, מתאזנות במהלך היום, אם כי אפקט החממה גובר מעט על אפקט הקירור. לעומת זאת, בזמן הלילה אפקט הקירור לא בא לידי ביטוי כלל, כך שרק אפקט החימום פועל ותורם בכך להתחממות כדור הארץ.

ב-BBC דווח, כי ראש צוות החוקרים ד"ר ניקולה סטובר אמרה, שהשפעת הנתיבים הלוכדים על אקלים כדור הארץ ידועה מזה זמן, אך חשיבות זמני הטיסה על פי עונות ושעות היממה טרם נחקרה עד כה.

סטובר וצוות החוקרים שלה מצאו, כי הטיסות נערכו בין השעת 18:00 בערב ל-6:00 בבוקר, מהוות כרבע מכמות הטיסות לאורך כל היממה, אך "תרמו" לאפקט החממה כאילו היו בין 60%-80% מכמות הטיסות. טיסות חורף, המהוות כ-22% מכלל הטיסות בשנה, גרמו נזק כאילו היו מחצית מהטיסות.

סטובר ציינה, כי אמנם כיום הנזק שגורמים המטוסים להתחממות כדור הארץ אינו גבוה, אולם "בעולם המודרני כמות הטיסות עולה מדי שנה, וראוי לחקור לעומק את כלל ההשפעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully