וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לימודים ארוך ייושם ב-1,200 גני ילדים

15.6.2006 / 17:18

שרת החינוך יולי תמיר הודיעה היום על הוספת 700 גנים לפרויקט שכלל עד כה 500 גנים, וכן על הקצאת כספים לשיפוץ מבני בתי ספר

יום לימודים ארוך יוחל החל משנת הלימודים הקרובה ב-1,200 גני ילדים. כך אמרה היום שרת החינוך [[יולי תמיר]] במפגש עם 150 ראשי ערים ומנהלי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות. תמיר הודיעה כי 700 גנים יצטרפו לפרויקט, שכלל עד כה 500 גנים, בעלות של 50 מיליון שקל. בכך הופכת תמיר החלטה קודמת להפסיק את הפרויקט. תמיר הוסיפה כי רשימת הגנים שיצטרפו לפרויקט בשנת הלימודים הבאה תפורסם בקרוב.

תמיר הבטיחה גם כי [[משרד החינוך]] יקצה סכום של 140 מיליון שקל לשם התארגנות לשנת הלימודים הקרובה, תוך מתן עדיפות לשיפוץ מבנים וטיפול בליקויי בטיחות שייערכו בכ-1,000 בתי ספר ברחבי הארץ. "העבודות יסתיימו עד לפתיחת שנת הלימודים וחברה חיצונית תפקח כי אכן העבודות בוצעו בפועל", אמרה תמיר, והוסיפה כי שיפוצים דומים יתבצעו ב-1,000 בתי ספר נוספים במהלך שנת 2007.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, אמר כי מדי שנה מתרחשות כ-700 תאונות בטיחות בבתי ספר וכי 1,800 מבנים במערכת החינוך הינם בני שלושים שנה ויותר וזקוקים לשיפוץ. "ילדי ישראל מצויים יום-יום בסכנה בבואם ללמוד בבתי הספר ומצב זה לא יכול להימשך", הוא אמר. הוא בירך את השרה על יוזמותיה בתחום זה ובפרויקט יום הלימודים הארוך: "זוהי בשורה אדירה לילדי ישראל. אנו מייחסים חשיבות רבה לנושא הגיל הרך ומאמינים שהשקעה בילדים צריכה להתחיל בגיל צעיר ככל שניתן".

בתחילת דבריו קרא אלדר לשרת החינוך להחזיר את שעות הלימוד שנגזלו ביד גסה מתקציב החינוך. "המשימה הדחופה ביותר היא להחזיר 3.5 מיליארד שקלים אשר קוצצו ממערכת החינוך. יותר מעשרים קיצוצים הושתו על תקציב החינוך במהלך השנים שעברו, שאילצו את הרשויות לממן מתוך הארנונה שהן גובות כ-3 מיליארד שקל בשנה לתחום החינוך". עוד הוסיף אלדר כי מדי שנה חלה עלייה של עשרות אחוזים במספר אירועי האלימות בקרב בני נוער, וכי במרכז השלטון המקומי רואים חשיבות עליונה לכך שהנושא יטופל ברצינות.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר שהמשרד ינהיג מדיניות של שולחן משותף עם השלטון המקומי והכריז על פתיחת מרכזי למידה בפני כל אלה שלא עברו בחינות בגרות השנה כדי לאפשר להם בחינה מחודשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully