וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלת מכון שחר הואשמה בהונאה

ענת רואה

15.6.2006 / 17:06

כתב אישום על העלמת חובות והונאת נושים הוגש היום נגד אורה שיינרמן, שבעסקת טיעון תודה בעובדות ותרצה 6 חודשי עבודות שירות

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש היום כתב אישום נגד אורה שיינרמן, הבעלים של מכון לימודי הבגרות שחר, על העלמת חובות והונאת נושים. לכתב האישום, המייחס לשיינרמן העלמת חובות והונאת נושים, צורף הסדר טיעון לפי יעתרו הצדדים להטלת עונש של קנס ושישה חודשי עבודות שירות.

לפי כתב האישום עברה שיינרמן שורת עבירות, חלקן על פי פקודת פשיטת הרגל, במהלך התקופה בה היה צו כינוס נכסים נגדה בתוקף. בכתב האישום נטען כי ביוני 2003 (כחצי שנה לאחר שהוכרזה כפושטת רגל) הוקם הקדש למען שיינרמן כאשר על שמו נפתח חשבון בנק והופקדו בו 575 אלף שקל שמקורם בחברי שותפות שהוקמה בהשתתפותה.

מטעם המדינה נטען כי הנאשמת קיבלה כספים שהועברו לחשבון ההקדש, תוך שהיא אינה מגלה לכונס הרשמי את עובדת הקמתו של ההקדש לטובתה, ולא מסרה כי היא משתמשת בכספים אלו לצרכיה הפרטיים ולכיסוי חובותיה. בין היתר, נטען, היא שילמה בדרך זו חובות, תשלומים לרשויות המס ושכר טרחה לעורכי דינה.

עוד נטען כי שיינרמן, שהיתה בין מקימי חברת לולי ניהול מכללות, מכרה את מניותיה בחברה תמורת 394 אלף שקל במרץ 2002, ועברה בכך עבירות שונות של העלמת נכסים לפני בקשת של פשיטת רגל, בכוונה להונות את נושיה.

לכתב האישום צורף הסדר טיעון שהושג בין שיינרמן למדינה ולפיו היא תודה בעובדות כתב האישום והדיונים בתיק יידחו למועד שלאחר ריצוי העונש בארבעה תיקים פליליים שנפתחו נגדה. לאחר סיום ריצוי העונש בתיקים אלה היא תורשע והצדדים יעתרו להטלת עונש של שישה חודשי עבודות שירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully