וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הש"ג אשם, למה מפקד הבסיס התפטר?

נורית אמיתי

15.6.2006 / 14:10

נורית אמיתי קוראת לרמטכ"ל לדחות את ההתפטרות של אל"מ א', שלא ידע על פרשת האונס ולא אנס בעצמו. ושמצ"ח תתפוס את האשמים

דן חלוץ שלום. שנים לא מעטות חיית בבסיסי חיל אוויר.

אין לי את קורות החיים המלאים של אל"מ א', שהחליט לפרוש הבוקר מפיקוד על הבסיס בו התרחשה פרשת האונס. גם לא את של שלך. אבל אולי היית, באחד מסבבי התפקידים שלך, גם מפקדו של א'. ואם לא בנבטים, אולי בבסיס סגור אחר. אתה מכיר היטב את האווירה הקיימת בבסיסים האלה שבהם מתערבבים כל המגזרים, הרמות והרבדים של החברה הישראלית. טייסים, נשותיהם וילדיהם, רס"רי משמעת ומקצוע על משפחותיהם וחיילים בסדיר ובקבע מכל מגזרי החברה הישראלית.

קרוב לחודשיים ימים שהפרשת האונס בדרום ממוקמת בחזית הכותרת – מידי כמה ימים ואף אחד לא רואה את הסוף. והכל לא בגלל שהמשטרה הצבאית החוקרת לא עובדת, אלא בעיקר משום שבכל הנוגע לסקס אסור – לא רצים לספר לחברה, משום שחלילה הם יגרמו להפסקת החגיגה.

רבים 'עשו סיבוב' על הילדה הזאת בבסיס. השמועה עברה מפה לאוזן, בעיקר בדרגים הנמוכים של החומר האנושי המשולב שם, והכל בסודי סודות ועם קופה רושמת של כמה אנסים, שככל הנראה, גם הרוויחו הכנסה מנוכה ממס הישר לכיסם.

התוצאה: כולם ידעו חוץ מהמפקד הבכיר – כי ממנו חששו. מדוע? עובדה, שברגע שידע, הודיע על כך למצ"ח. היום את החדשות עשה דווקא חברך – אל"מ ארז. בטוח שכשמו כזה הוא: בחור כארז אבל לכם בפיקוד הבכיר זה לא משנה כי רואים בו את האחראי ל.... אגב למה הוא אחראי? הנה ברגע שידע - הודיע והמשטרה נכנסה לחקירה.

מאידך, במצ"ח מחפשים זה שבועות את הקשורים והמחוברים לפרשה ו..... אין מוצאים, כי קשר השתיקה הפך לפקעת החוסמת את האפשרות לאתר את קצה החוט, שיחשוף מי באמת צריך ללכת הביתה. אלוף משנה ארז, בן 45, טייס קרב בהכשרתו וידוע כמפקד אקטיבי, יוזם ופרקטי. בפחות משנתיים ערך שיחות אישיות עם כ-400 חיילים ושיחות חתך קבוצתיות עם כ-1,100 איש. הבסיס עליו פיקד הוא רחב ידיים ומספר האנשים המשרתים – סוד צבאי, אך הוא רב ומסובך.

אם מישהו היה חושב שהמפקד התרשל, מזמן היה מגיע אליך ומבקש שתרמוז לחברך הטייס ללכת הביתה. אלא מה, אין עדיין חשודים 'כבדים' ובוודאי שלא אשמים ממוקדים, ואולי דווקא על רקע הקיפאון במישור המשפטי, צץ לו קמפיין ציבורי מטעם נעמת ועמותת "ידיד", שהתמקד בקודקוד של ארז. לכך נוספו גם עיתונאים בכירים שקראו למי שמשקיף על הבסיס מחלון חדר המפקד – לטוס הביתה. ומה לעשות, גם טייס עתיר קרבות נשבר אל מול התקשורת והולך, למרות שהוא היה זה שפתח שער הבסיס לחקירה.

רמטכ"ל יקר, דחה את ההתפטרות אל תלך עם האווירה הציבורית הרואה בקודקוד את הקורבן, הפעם הקורבן נמצא בש"ג. שם אם תחפש היטב ואפילו בחושך תאתר את כל שרשרת האנסים והזוממים, ואלו שהיום מחביאים מתחת למדים ולחגורה את הסוד הנורא הזה שיצביע על מי שהצית את אש הסקס האסור בבסיס היוקרתי ההוא.

ועוד משהו קצר. הפעם שיקול הדעת והעובדות כפי שהן ידועות לך, משאירות בידיך את האפשרות להחזיר את המכתב לאל"מ ארז ולהשאירו בזירת הפשע. שם אונס נוסף כבר לא יקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully