וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעשנים בארה"ב לא מקבלים תמיכה בגמילה

רויטרס

15.6.2006 / 13:48

לפי מחקר חדש, למרות ש-70% מהמעשנים הבוגרים בארה"ב רוצים להפסיק, פחות מ-5% הצליחו בכך בשנה החולפת

מחקר חדש קובע, כי המעשנים ברחבי ארה"ב נתקלים בהעדר תמיכה במאמציהם לחדול מההרגל המגונה, למרות הקמפיינים אדירים להפסקת עישון, יועצים למיניהם שמחזקים את כוח הרצון ותחליפי ה[[ניקוטין]] שנמכרים בחנויות.

מרכז הבריאות הלאומי בארה"ב, שמימן את המחקר, דיווח השבוע כי "מתוך 44 מיליון וחצי מעשנים בוגרים בארה"ב, 70% רוצים להפסיק ו-40% ביצעו מאמץ משמעותי להפסיק בשנה החולפת, אבל פחות מ-5% הצליחו בכך".

מנהלי המחקר טוענים, כי אחוזי ההצלחה בהפסקת עישון נמוכים כל כך, לא רק בגלל שה[[טבק]] הוא חומר ממכר, אלא גם בגלל שאנשים לא זוכים לעזרה מספקת במאמציהם.

"הפסקת עישון היא מאבק קשה, אבל בכל זאת יש דרכים להקל על אנשים שמנסים להפסיק", אומר פרופסור דיוויד ראנסהוף מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת צפון קרולינה. לדבריו, "אנחנו צריכים לוודא שאנחנו מתערבים בצורה נכונה כדי להגיע אל האנשים שזקוקים לסיוע".

לאחר שבדקו את הממצאים, החוקרים הסכימו שתרפיה, תמיכה טלפונית וייעוץ מאוד מסייעים במאמץ להפסקת עישון, כמו גם העלאת מסים על סיגריות וקמפיינים נגד עישון.

במסגרת ניתוח התוצאות של המחקר, החליטו מנהליו כי ישנה חשיבות גדולה מאוד למאמץ למנוע התחלת עישון מבני נוער שאינם מעשנים. לפי נתונים סטטיסטיים, יותר מ-20% מהנוער בארה"ב מעשן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully