וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נילסן תמדוד צפיה גם באינטרנט ובגאדג'טים

סוכנויות הידיעות

15.6.2006 / 13:05

חברת מידרוג הטלוויזיה הגדולה בעולם תשיק תכנית נסיונית שתמדוד גם את אחוזי הצפייה מחוץ לבית על נגנים ובאינטרנט

חברת מידרוג אחוזי הצפייה, נילסן מדיה ריסרץ' חשפה תוכנית נרחבת להרחבת הכיסוי שלה גם לאינטרנט, סלולר וגאדג'טים אחרים. המהלך מגיע בעקבות המעבר של תכנים רבים לאמצעי מדיה מחוץ לטלוויזיה, והינו אחד העדכונים המקיפים ביותר לדירוגים של נילסן, שעשוי להשפיע גם על עסקי הטלוויזיה בכללם.

נילסן מדיה, והחברה האחות שלה נטרייטינגס, שעל נתוניהן מתבססות חברות הטלוויזיה, האינטרנט והמפרסמים לקביעת מחירי הפרסום, יתחילו לבדוק אפשרויות דירוג שכוללות גם אמצעי תקשורת מלבד טלוויזיה, וכן מקומות צפייה שאינם בתי הצופים, אלא בתי קפה, מסעדות וכדומה. כמו כן תתחיל החברה להרחיב את הכיסוי שלה גם לשווקים קטנים יותר. השינויים עשויים להשפיע משמעותית על המידרוג, ולפיכך גם לשינויים בעלות הפרסום.

התוכנית החדשה, המכונה A2/M2 (קיצור של Anytime Anywhere Media Measurement) תושק במהלך השנים הקרובות, כאשר מספר ניסיונות יתחילו כבר הקיץ. "A2/M2 היא תוצאה של היוועצות נרחבת עם לקוחות, שאמרו לנו בבירור כי עלינו ללכת בעקבות התוכן ולספק מדד משולב של כל תכני הוידיאו בלי תלות במדיום", אמרה מנכ"ל נילסן מדיה ריסרץ' סוזן וייטינג.

נילסן מתכוונת כבר בשנה הבאה להתקין תוכנות על מחשביהם של משתמשים, שכיום נילסן עוקבת אחר הרגלי הצפייה שלהם באמצעות הפיפל-מטר המחובר למכשירי הטלוויזיה שלהם. כוונתה של נילסן הוא ליצור קבוצה אחת שתאפשר מדידה משולבת של אחוזי צפייה בטלוויזיה ובאינטרנט.

כמו כן, מתכוונת נילסן לפתח מכשירים למדידת צפייה במכשירים ניידים כמו טלפונים סלולריים ונגני מוסיקה ניידים כמו iPod הפופולרי מבית אפל. נילסן מקווה ליצור קהל בדיקה של 400 משתמשי iPod עד סוף 2006.

נילסן היא חברת מידרוג הטלוויזיה המקיפה ביותר בארה"ב, וכל הרשתות הגדולות בארה"ב - ABC, CBS, NBC ופוקס - נמנות עם לקוחותיה. נטרייטינגס היא אחת מחברות מידרוג אתרי האינטרנט המקיפות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully