וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפסל היתר הזרמת השפכים של מפעל מילובן

15.6.2006 / 14:11

ביהמ"ש בחיפה קיבל את עתירתן של עמותת צלול ועיריית עכו, פסל את היתר ההזרמה לים וחייבאת הוועדה לדון מחדש בעניין

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו בבית הדין לעניינים מינהליים, יצחק דר קיבל את עמדת "צלול" ועיריית עכו, פסל את היתר ההזרמה לים של מפעל מילובן. השופט פסק כי הוועדה למתן היתרים מחויבת לקיים בעוד חודש דיון מחודש בנושא ההיתר. בפסק הדין קבע בית המשפט כי הוועדה למתן היתרי הזרמה לים למעשה התרשלה בהליך מתן ההיתר למילובן ונכשלה כישלון חרוץ בפיקוח על מפעל מילובן.

עמותת "צלול" ועיריית עכו מנהלות מזה זמן מאבק מול מפעל מילובן והוועדה למתן היתרים, כנגד היתר ההזרמה לים שקיבל המפעל. המפעל הזרים אל הים דרך נחל הנעמן במשך שנים ארוכות שפכים תעשייתיים. במהלך המאבק, קבע בית המשפט כי על מילובן להפסיק את הזרמת השפכים לנעמן. לאחר מכן, קיבל המפעל היתר מהוועדה למתן היתרים, להזרים שפכים לים דרך מסוף השפכים "אל"א" ישירות אל הים לתוך מפרץ עכו.

לפני כחודשיים, הגישו עמותת "צלול" ועיריית עכו עתירה דחופה לבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה, במסגרתה דרשו לבטל את החלטת הוועדה למתן היתרי הזרמה לים.

בפסק הדין שניתן היום, מתח בית המשפט ביקורת חריפה על התנהלות הוועדה וקבע כי לא עמדה על המשמר בהגנה מפני זיהום הים. בנוסף, התייחס בית המשפט בחומרה רבה להתנהלות מפעל מילובן, ההיסטוריה המזהמת שלו וניסיונותיו לחמוק מלתקן את דרכיו וכן הפנה אצבע מאשימה ישירות למשרד לאיכות הסביבה וקבע כי הוא האחראי להפקרות בפעילות ועדה זו.

השופט דר אף חייב את הוועדה למתן היתרים ואת מפעל מילובן לשלם לעמותת "צלול" ולעיריית עכו 30 אלף שקלים לכיסוי הוצאות משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully