וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעות הפחות נעימות בשכירת רכב בחו"ל

עירית רוזנבלום

15.6.2006 / 8:43

שכירת רכב בחו"ל יכולה לשדרג את הטיול, אבל עלולה להסתיים במפח נפש; רשימת טיפים שיכולה להועיל למתכננים חופשה בנהיגה

שכירה של רכב בחו"ל אינה רק דרך להתנייד בנכר - זו גם הזדמנות פז ל"חולי הגה" לשדרג עצמם מסובארו ג'סטי מאותגרת מזגן בישראל למרצדס מרווחת ומאובזרת בצרפת, ולהרגיש, ולו לשבוע, מאוד אופנתיים.

ואולם החוויה החלומית עלולה להיות מלווה לא פעם בעוגמת נפש ברמה כזו או אחרת ובהרבה הפתעות כלכליות.

שירה מרמת השרון החליטה לנצל את הטיול שלה עם בן זוגה לגרמניה לנסיעה במרצדס חדשה ומצוידת, ושילמה את דמי השכירות בישראל. היא גם דאגה לתחקר היטב את סוכנות ההשכרה לגבי האפשרויות העומדות לרשותה ולקבל את כל הפרטים הקטנים. זה לא ממש עזר. כשהגיעה למינכן גילתה כמה פרטים חדשים ומרגיזים לגבי הרכב. "הזמנו רכב במתכונת הכל כלול כולל GPS - מערכת לניווט לווייני", היא מספרת. "אך כשהגענו לדוכן הסוכנות הודיעו לנו שעלינו לשלם תוספת של 7 יורו ביום עבור ה-GPS. מכיוון שאנחנו ממש לא מתמצאים בגרמניה, החלטנו לא לוותר על המכשיר ונפרדנו מ-50 יורו בלתי מתוכננים.

"אחר כך המוכרת הזהירה אותנו שעל אף שיש לנו ביטוח על הרכב, צריך להביא בחשבון שההשתתפות העצמית במקרה של נזק הכי קטן מגיעה ל-700 יורו, אז מאוד כדאי לנו לשלם 14 יורו ליום כדי שההשתתפות העצמית לא תתבטל כליל חלילה, אלא תרד ל-75 יורו. חשבנו והתלבטנו קשות - מצד אחד הסיכוי לתאונה לא גבוה, מצד שני אנחנו במדינה זרה עם מרצדס יקרה. בסוף החלטנו לקחת את הסיכון ולא לשלם עוד 100 יורו על ביטול השתתפות עצמית. למזלנו לא קרה שום דבר, אבל אין ספק שהיינו במתח מסוים במשך כל הטיול".

אבל האירוע המרגיז ביותר עבור שירה ובן זוגה היה במעמד החזרת הרכב בסוף הטיול. הם עשו טעות של טירונים: "לא ידענו שצריך להחזיר מכל דלק מלא, ואמרנו לעצמנו שבמקרה הכי גרוע נמלא דלק במקום, וזה יעלה עוד כמה גרושים. מתברר שנפלנו בגדול: במקום 50 יורו - העלות ששילמנו במשך הטיול על המכל - גבו מאיתנו 140 יורו הכוללים מס, דמי תדלוק ותעריף רצחני לפראיירים".

אז איך עושים שזה יצליח?

אז איך נמנעים מהפחים הקטנים שיכולים לקלקל את הטעם הטוב של הטיול? הנה צרור עצות שקיבצנו בעזרתן של חברות ההשכרה באדג'ט והרץ ועוד כמה תיירים מתמידים שתרמו מניסיונם.

* בחירת הרכב: איך תחליטו מהו הרכב המתאים לכם? כל חברת השכרה מחלקת את כלי הרכב שלה לקבוצות, אם כי כל חברה מגדירה בצורה מעט שונה את סוגי כלי הרכב בכל קבוצה, מה שעלול להיות די מבלבל. לכן חשוב לא להסתפק בדירוג הרכב או הקבוצה אליה הוא משתייך, ולברר מראש את כל הפרטים החשובים - מספר הדלתות, האם יש מזגן, סוג הגיר (אוטומטי או ידני) וכו' - כדי שלא יצפו לכם הפתעות לא כל כך נעימות.

* ביטוח: התשלום עבור שכירת הרכב כולל גם ביטוח מפני נזקים (CDW) וגניבה (TP). עם זאת, חשוב להביא בחשבון שהביטוח לא מכסה השתתפות עצמית שנעה בין 800 ל-3,000 יורו ותשולם בגין נהיגה רשלנית, נזק לצמיגים, לזגוגיות ולריפודים ועוד. לכן מי שרוצה לישון בשקט בלילה ולא לדאוג מכל שריטה, יידרש לשלם בתחנת ההשכרה המקומית ביטוח ביטול השתתפות עצמית - תוספת של 10-4 יורו/דולר ליום השכרה (תלוי בחברה וברכב). סכום זה לא מבטל לגמרי את דמי ההשתתפות העצמית, אלא רק מפחית אותם. אגב, לחברות שונות יש ביטוחים שונים, כך שכדאי לברר את הפרטים לפני הנסיעה.


* מעבר ממדינה למדינה: אם אתם מתכוונים לחצות גבולות במהלך הטיול - יש להודיע על כך בעת ביצוע ההזמנה ולקבל אישור מיוחד מחברת ההשכרה.

* בעיות שירות: אם מתעוררת בעיה כלשהי בעת שכירת הרכב, וחברת ההשכרה המקומית לא נותנת לכם פתרון הולם, דאגו לתעד הכול ופנו אל סוכן הנסיעות ו/או אל מרכז ההזמנות בישראל מיד עם חזרתכם.

* רכב מיוחד: אם אתם מתכננים לשכור רכב לא סטנדרטי כמו מיני ואן ל-7 או 9 נוסעים, ג'יפים או רכב עם גג נפתח, רכב ספורט וכדומה, כדאי לא לחכות לרגע האחרון ולהזמין אותו מספיק זמן מראש. הסיבה: בדרך כלל יש צורך באישורים מיוחדים לכלי רכב כאלה.

* שכירת רכב בשיא העונה: גם בתקופות עמוסות כמו חגים בחו"ל וחופשת הקיץ - יש להזמין את הרכב מספיק זמן מראש, מאחר שעלול להיווצר מחסור בכלי רכב, ואתם תמצאו עצמכם מול מבחר של כלי רכב מאוד יקרים או במקרה הגרוע יותר תטורטרו מסוכנות לסוכנות כדי למצוא רכב. עצה זו תקפה במיוחד לנוסעים למזרח אירופה - בה יש פחות אפשרויות ופחות כלי רכב להשכרה.


* מגבלות גיל: גם אם יש לכם רישיון נהיגה כבר שנתיים, כלל לא בטוח שתוכלו לשכור את רכב חלומותיכם בחו"ל: הגיל המינימלי לשכירת רכב הוא בדרך כלל 25, אם כי במדינות מסוימות באירופה ניתן לשכור רכב מגיל 23 ואף 21 בתוספת תשלום. בארה"ב, המדינה היחידה בה ניתן לשכור רכב מגיל 21 היא פלורידה, וגם זאת בעבור תוספת של 20 דולר ליום.

* מסים: אם בחרתם לאסוף את הרכב משדה התעופה, האופציה הנוחה ביותר למרבית האנשים, תידרשו לשלם "מס נמל". ואם זה לא מספיק - במדינות מסוימות תידרשו לשלם גם מס דרכים, בדרך כלל 4-1 יורו ליום.

* "אקסטרות": חברות ההשכרה מציעות לא מעט אבזרים נלווים. אחד מהם הוא כיסא לתינוק, אם כי ניתן כמובן להביא כיסא מהבית, על אף שמדובר בטרטור לא קטן. במרבית המדינות ניתן לשכור ציוד סקי הכולל גגון ושרשראות לגלגלים. אחד הפריטים הפופולריים להשכרה הוא ה-GPS שמסייע להתמצא במדינה לא מוכרת, אך עלותו לא קטנה. אם אתם מחזירים את הרכב למדינה אחרת מזו שממנה הוא נאסף, תשלמו במקרים מסוימים "דמי החזר", סכום המשתנה ממדינה למדינה.

* החזרת הרכב - רצוי להחזיר את הרכב בשעה בה נלקח, כי כל שעת איחור גוררת קנס. מומלץ בחום רב להחזיר את הרכב עם מכל דלק מלא, כדי להימנע ממחירי "שחיטה" בתחנת ההשכרה. הקפידו למלא את סוג הדלק המתאים לרכב שקיבלתם, כי אם ימולא דלק שאינו תואם, תחויבו על מלוא עלות הטיפול.

בנוסף, יש להחזיר רכב נקי, פחות או יותר, אחרת תחויבו גם על תעריף הניקיון (שלמרבה ההפתעה הוא גבוה ביותר). כדי להיות מכוסים ורגועים - החתימו את נציגי החברה על תצהיר המשחרר אתכם מתשלומים נוספים על הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully