וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה סרטים מועמדים לוולג'ין, כולל No Exit

14.6.2006 / 20:31

הפיצ'ר בכיכובם של מנחי תכנית הנוער ובבימויו של דרור סבו מועמד בתחרות היוקרתית של פסטיבל ירושלים. הנה הרשימה המלאה

ספקולציות רבות ליוו את התקופה שלפני פרסום שמות הסרטים המועמדים לפרס וולג'ין, הפרס הניתן לסרט הישראלי הטוב של השנה במסגרת פסטיבל הקולנוע בירושלים. זאת, כולל פרסומים מטעים על הרשימה וכמות הסרטים הסופית בפסטיבל.

היום שיחרר הפסטיבל את הרשימה הסופית והמלאה, בה נמצאים תשעה סרטים עלילתיים: "הדברים מאחורי השמש" של יובל שפרמן, "ידיים קשורות" של דן וולמן, "אביבה אהובתי" של שמי זרחין, "אדמה משוגעת" של דרור שאול, "מחילות" של אודי אלוני, "מלך של קבצנים" של אורי פסטר, "שלוש אימהות" של דינה וצבי ריקליס, "מכתבים לאמריקה" של חנן פלד וההפתעה - "No exit" של דרור סבו.

על המועמדים

"אביבה אהובתי" - סרטו של זרחין מציג את אביבה (אסי לוי), מבשלת שחלומה הוא להיות סופרת. אחותה (רותם אבוהב) מפגישה אותה עם סופר ידוע (ששון גבאי), הלוקח אותה תחת חסותו עוד מככב בתפקיד ראשי דרור קרן, כבעלה של לוי.

"מחילות" סרטו של אודי אלוני מציג את דיוויד, יהודי אמריקאי צעיר המתגייס לצה"ל ומוצא עצמו יורה למוות בילדה פלסטינית בת עשר. הוא מאושפז במוסד פסיכיאטרי היושב על חורבות הכפר הפלסטיני דיר יאסין. רוחות הרפאים של נרצחי הכפר מנסים לתקשר עימו דרך מאושפז אחר במוסד, ניצול שואה בעוד אביו מנסה חהציל אותו באמצעות הבאתו לניו יורק וטיפול בתרופה כימו-טכנולוגית.

"מלך של קבצנים" במאי התיאטרון והבידור אורי פסטר עושה הסבה קולנועית. הסרט מספר על כפר יהודי בגבול רוסיה ופולין במאה ה-16, בו מחתנים התושבים - על מנת לגרש את קללת הפוגרומים - את פישקה, בלן בית המרחץ היתום והחיגר, עם יתומה אחרת. פישקה נמלט ומוצא את עצמו במאבק של נקמה וכבוד מול חבורת קבצנים.

"מכתבים לאמריקה" – סרטו של חנן פלד מציג את הילד חיליק, בתחילת שנות השישים בתל אביב. הסרט מתמקד כמו רבים לפניו בתסמונת הדור השני לשואה. אביו של חיליק מאמין שבנו המת יענקל, שנשלח לאושוויץ במהלך המלחמה, הצליח בדרך נס להימלט מהתופת, להגיע לארה"ב, לשנות זהות וכי כעת הוא יועצו של הנשיא קנדי.

NO Exit – ההפתעה של התחרות היא בסרטו של דרור סבו, עם משתתפי תכנית הנוער שמשנה בימים אלה את פניה. הסרט מביא את סיפורו של במאי צעיר ושאפתן (המגולם על ידי עפר שכטר) שמתגלגל לבימוי סדרת ריאליטי על רווק עיוור (אמנון וולף). המפיקים דוחקים את הסדרה למחוזות קיצוניים והכל בשם הרייטינג. עוד משתתפים מלי לוי, הדס מורנו, מיכאל מושונוב, שירי מימון ואסי עזר.

"אדמה משוגעת" – סרטו של דרור שאול מספר על דביר אבני, בן 12 הגדל בקיבוץ בדרום בשנות השבעים. דביר מגלה שאימו איננה בריאה בנפשה ונאלץ לנווט בין עקרונות השוויון של הקיבוץ לבין יחסיו המורכבים עם אמו.

"הדברים מאחורי השמש" – יובל שפרמן ביים את הסרט על יצחק, השרוי בנתק עם אביו במשך עשר שנים, עד שהוא מגלה כי הוא שרוי בתרדמת.הוא מוצא עצמו לבד בבית החולים, מתוסכל מכך שמשפחתו שלו מזניחה אותו ולא מגלה עניין בנעשה. כולם עסוקים בעולמם המורכב: אשתו, אמנית בהיחבא שחלום חייה עומד להתגשם באותו שבוע; בנו בן השלושים, ילד מזדקן שעדיין גר בבית הוריו ומבזבז באדיקות את הפוטנציאל הטמון בו ובתו הצעירה במעט, המצויה בתהליכי השלמה מיוסרים עם זהותה המינית.

"שלוש אימהות" – סרטה של דינה צבי ריקליס מספר על רוז, פלורה ויסמין, שנולדו למשפחה אמידה כשלישייה באלכסנדריה שבמצרים לפני כשישים שנה. בישראל הן חיות בדירה אחת, בלי גברים ובלי ילדים. פלורה יוצאת לפנסיה מעבודתה כמיילדת, יסמין ממתינה להשתלת כליה ומצבה קשה ורוז, שהייתה בעבר זמרת מצליחה, מתבצרת בשתיקתה, לאחר מותו של בעלה. השלוש מגיעות ל"חיים שכאלה", מקום בו מספרים אנשים את זיכרונותיהם, על מנת לספר לרוחה, בתה של רוז, את סיפור חייהן והקשר הסימביוטי ביניהן.

"ידיים קשורות" – דן וולמן מביא סיפור על מערכת יחסים סבוכה ורגישה בין אם מבוגרת לבנה החולה. כמו באגדה הידועה "פרח לב הזהב" שבה יוצא ילד לחפש אחר הפרח שיציל את אמו החולה, כן ב"ידיים קשורות", בהיפוך תפקידים, יוצאת אם להשיג עשב (גראס) אשר יגאל את בנה ממכאוביו, במסע מאיים אל תוך הלילה התל אביבי.
\

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully