וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע צבאי רחב היקף נגד המורדים בבגדד

רויטרס

14.6.2006 / 20:40

ר"מ עיראק הכריז על מבצע חסר תקדים נגד המורדים. 50 אלף חיילים ושוטרים עיראקים התפרשו בבגדד יחד עם כוח בינלאומי

ראש ממשלת [[עיראק]] נורי אל מליכי הכריז על מבצע צבאי רחב היקף נגד מורדים ופעילי [[אל קאעדה]] בבגדד, ובמקביל הציע למורדים הסונים להצטרף לתהליך הפוליטי, במאמץ כפול להפחית את האלימות. 50,000 חיילים ושוטרים עיראקים ו-7,200 חיילים מארצות הברית והכוח הבינלאומי התפרשו בבגדד, מלווים בטנקים ומשוריינים. הם הקימו מחסומים והחלו לסייר בכל הרחובות.

בין החמושים לכוחות העיראקים נרשמו כמה מאבקים ומכונית ממולכדת שהתפוצצה הרגה שני בני אדם, אבל נראה כי פריסת הכוחות הביאה לרגיעה מסוימת. נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, יום לאחר ביקור הפתע שלו בעיראק, אמר כי הוא בטוח שמליכי יצליח להביא שקט לעיראק. "יש לו תוכנית שתביא להצלחה", אמר בוש. "וההצלחה בעיראק תלויה בעיראקים".

בזמן שהכוחות החלו להתפרס, מליכי כינס מסיבת עיתונאים ואמר, כי הוא מוכן לפתוח במשא ומתן עם המורדים שאין להם דם עיראקי על הידיים. "הדלת פתוחה לדיאלוג עם לוחמים המתנגדים לתהליך הפוליטי, וכעת רוצים לחזור לשיח הפוליטי החוקי", אמר. הנשיא בוש הוסיף בוושינגטון, כי "ראש הממשלה נקט בפעולה מיידית על מנת ליישם תוכנית לשיפור המצב הביטחוני, ובגדד ניצבת בראש סדר העדיפויות".

בכיר עיראקי אמר, כי המבצע נועד כדי "להצמיד את אל קאעדה לפינה", לאחר חיסולו של א-זרקאווי. מאז תחילת המלחמה בעיראק, סבלה מהתקפות טרור ומכוניות ממולכדות כמעט מדי יום. ניסיונות קודמים לעצירת שפיכות הדמים נכשלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully