וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות לקיום ארוע של קוקה קולה בניצנים

14.6.2006 / 16:15

אדם טבע ודין מתנגדת להתיר שימוש חורג בחוף ניצנים לחברת קוקה קולה, לקיום ארוע מסחרי של החברה במקום במהלך הקיץ

עמותת "אדם טבע ודין" הגישה אתמול את התנגדותה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה "שקמים", בעניין מתן היתר לחברת "קוקה קולה" לקיים את ארועי כפר המוזיקה השנתיים של החברה בחוף ניצנים. במסגרת הקמת הכפר יוקמו מתקנים בחוף, יוכנס ציוד רב וייגבה תשלום.

עורך הדין מטעם העמותה עמית ברכה אמר, כי "ההתנגדות לתוכנית נובעת מהצורך להגן על האינטרסים של כלל הציבור המבקש לבלות בחופי הארץ. ריבוי האירועים הפרטים והמסחריים בחופים משפיע לרעה על אפשרויותיו של הציבור כולו לממש את זכותו לנפוש בחופים". ברכה הוסיף ש"החופים הם שלנו, ולא עסק כלכלי של אף אחד אחר".

עוד טוען ברכה, כי האירוע של קוקה קולה הוא אירוע מסחרי, ולכן אין אינטרס ציבורי לקיים אותו בחוף ניצנים. "על הוועדה מוטלת החובה לתת את הדעת לכך שההיתר לשימוש חורג לתקופה ארוכה, יפגע בזכות מעבר חופשי בסביבה החופית בניצנים", אמר. ברכה אומר שסגירת החוף למשך כל חודש אוגוסט, שהוא החודש שבו נוהגים רבים להגיע לחוף "אינה סבירה ומנוגדת לרווחת הציבור".

עמותת "אדם טבע ודין" רואה בסגירתו של החוף לציבור באופן המוצע, סגירה שאינה במקומה עקב אי עמידה בהוראות החוק. "כל עוד אין באפשרות הרשויות להגביל אירועים אלו ולהפכם לגורם שהציבור אינו ניפגע ממנו, אין לקיימם כלל ואין לאשר את הבקשה למתן היתר לשימוש חורג", אומרים בעמותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully