וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 לוחמי טלביאן נהרגו בקרבות באפגניסטן

רויטרס

14.6.2006 / 13:50

בנוסף נהרגו 2 חיילים מכוחות הברית בקרבות הקשים ביותר מאז החלה המלחמה ב-2001, במסגרת מבצע טיהור הטליבאן מדרום המדינה

שני חיילים מכוחות הברית ו-14 מורדים המשתייכים ל[[טליבאן]] נהרגו בהתנגשויות האחרונות בתקרית האלימה ביותר ב[[אפגניסטן]] מאז תחילת המלחמה ב-2001. שפיכות הדמים האחרונה הגיעה לאחר שכוחות הקואליציה בראשות ארה"ב, הכריזה על תקיפה גדולה נגד טליבאן במעוזיהם בדרום המדינה, לפני העברת השליטה לכוחות [[נאט"ו]], במטרה לצמצם את כמות החיילים האמריקאים.

חייל אמריקאי נהרג במארב במחוז הלמנד. המארב הצית קרב גדול בו כוחות הקואליציה השתמשו במסוקים לחיפוי, ומטוסים תקפו אתרים בהם שהו לוחמי טליבאן. "אנו מאמינים ש-12 אנשי טליבאן נהרגו בהפגזות", אמר קוונטין אינס, דובר הכוחות הבינלאומיים בדרום אפגניסטן.

צבא ארה"ב הודיע כי חייל זר נוסף נהרג, אך לא נמסרה זהותו. שני לוחמי טליבאן נהרגו בקרב ירי לאחר שערכו מארב לשיירה אמריקאית, בו פצעו שני חיילים.

קולונל טום קולינס דובר הקואליציה בקאבול אמר, כי חיילים אמריקאים, בריטים וקנדים החלו במבצע "מכה בהרים" על מנת להוריד את כוחם של אנשי טליבאן שעדיין זוכים שם לפופולריות גבוהה, ולהגדיל את כוחה של ממשלתו של הנשיא חמיד קרזאי. "המבצע הוא לא רק למטרת הרג ותפיסה של קיצונים המאיימים על ביטחונה של אפגניסטן", אמר קולינס והוסיף, כי "חשוב מאוד ליצור מצב בה לממשלה יש כוח להשליט חוק בכל המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully