וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח קורס להכשרת רועי צאן

14.6.2006 / 13:02

בקורס משתתפים כ-40 חקלאים, ביניהם מפוני גוש קטיף ומפטמי אווזים שנותרו ללא פרנסה. הם לומדים על גידול וטיפול בצאן

שרות ההדרכה במשרד החקלאות מקיים קורס להכשרת רועי צאן. בקורס, שימשך שישה שבועות בבית דגן, משתתפים כ-40 אנשים. בין המשתתפים חקלאים המעונינים לעשות הסבה מקצועית, מפוני גוש קטיף שנותרו ללא פרנסה ומפטמי אווזים שביקשו לעבור לענף ה[[צאן]] בשל הפסקת גידול ה[[אווזים]]. ארבעים המשתתפים מגיעים מכל הארץ, מהגליל ועד הערבה.

בקורס לומדים הרועים לעתיד את כל הנושאים הנוגעים לרעיית צאן כולל הטיפול בכבשה, חליבה, הזנת הצאן, הכנת הצאן לקראת הרבעה והמלטה, התמודדות עם מחלות בצאן, עזרה ראשונה לכבשים ולעיזים, קבלת החלטות מקצועיות, תכנון מבנים וציוד והניהול הכלכלי של העדר.

במהלך הקורס יעברו המשתתפים תרגול מעשי של החומר הנלמד בליווי צמוד של מדריכי המחלקה לצאן בשירות ההדרכה והמקצוע. שרות ההדרכה ימשיך ללוות את הרועים החדשים גם לאחר סיום הקורס.

בישראל ישנם 2,400 מגדלי כבשים ועיזים במגזר היהודי, הערבי והבדואי. אותם מלווה שרות ההדרכה באופן שוטף באמצעות ימי עיון, כנסים, קורסים וכתיבת חומר מקצועי בשפות העברית והערבית.

יוסף קרסו, מנהל תחום צאן בשרות ההדרכה אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי בשנים האחרונות גדלה האטרקטיביות של ענף הצאן בישראל בשל הביקוש לגבינות הצאן ולבשר שמספק הכנסה לעוסקים בענף. לדבריו, כדי להבטיח את הרווחיות של הענף יש צורך בהדרכה צמודה של המגדלים ושל מי שמבקשים להיכנס לענף.

לדבריו, מספר המשתתפים בקורס הוא חריג. "הקורס הוא שנתי, ומדי שנה משתתפים כ-15 איש". לדבריו, המשתתפים בקורס שהגיעו מתחום פיטום האווזים יוכלו להפוך את החוות שלהם לחוות של פיטום טלאים, ובכך להציב תחליף ליבוא טלאים מפוטמים ולספק את הצריכה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully