וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה יצוגית נגד KFC בארה"ב

רויטרס

13.6.2006 / 19:28

התובעים דורשים כי הרשת תפחית את כמות השומן הרווי בתפריט, או תציג שלט המודיע ללקוחות כי באוכל יש שומן רווי הגורם למחלות לב

קבוצת צרכנים הגישה תביעה נגד רשת מסעדות המזון המהיר "קנטקי פרייד צ'יקן" (KFC), במטרה לכפות על הרשת להפסיק לטגן בשמן רווי, הגורם לסתימת עורקים. מרכז "מדע לטובת הציבור" מסר כי חלק מארוחות KFC מכילות כמות "מבהילה" של שומן רווי.

מנהל המרכז אמר כי "קשה יותר להימנע משומן רווי בארוחות KFC מאשר בחברות מזון מהיר אחרות". לדבריו, שומן רווי נמצא בכל מקום בתפריט. התובעים מבקשים לכפות על הרשת להפסיק להשתמש בשומן רווי, או להזהיר את הלקוחות מפני הסיכון הבריאותי.

בכתב התביעה מציינים התובעים, כי הרשת לא מזהירה כראוי את הלקוחות כי הם אוכלים מזון שהוכן בשמן מהסוג הגרוע ביותר. התובעים דורשים כי הרשת תחליף את השמן בו היא משתמשת, או לחילופין, במידה ובקשה זאת תדחה, יהיה על החברה לתלות שלט בכל סניפי הרשת המיידע את הלקוחות כי "האוכל מכיל שומן רווי, הגורם למחלות לב".

דובר רשת המזון סרב להגיב על הדברים. הרשת שייכת לחברת יום ברנדס, הממוקמת בקנטאקי ובבעלותה גם רשתות פיצה האט, וטאקו בל.

מרכז "מידע לטובת הציבור" פרסם כי בארוחה אחת הכוללת נתחי עוף ותפוחי אדמה מכילה כ-15 גר' שומן רווי. מומחי בריאות ממליצים על הפחתה בצריכת השומן הרווי, על מנת להפחית את ה[[כולסטרול]] ה"רע".

בשבוע שעבר הודיעה רשת ההמבורגרים "וונדי" כי היא תפחית באופן משמעותי את השומן הרווי מהתפריט שלה, וכי היא מחליפה את השמן לסוג חדש, שמן תירס-סויה, שישמש להכנת הצ'יפס וחלקי עוף. רשת מקדונלד'ס הבטיחה כבר בשנת 2002 כי תפחית את השומן הרווי בתפריט שלה, אך לא עשתה זאת עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully