וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון חירום בכנסת על הבנייה במערב ירושלים

שירה וילקוף

13.6.2006 / 17:56

חברי הכנסת יזמו דיון בנושא תוכנית הבנייה. ומי לא הופיע? שר הפנים בר און, מתנגד חריף לתוכנית, ששותק מאז קיבל את הכסא

בכנסת נערך היום דיון דחוף בנושא תוכנית הבנייה במערב ירושלים. זאת, לקראת ההכרעה במועצה הארצית לתכנון ובניה, בעוד כשלושה שבועות, לגבי גורל התוכנית. את הדיון ארגנו השדולה למען ירושלים בכנסת, בראשותם של חברי הכנסת מתן וילנאי וקולט אביטל (העבודה), והשדולה הסביבתית, בראשותם של חברי הכנסת הרב מיכאל מלכיאור (העבודה) ודב חנין (חד"ש). זוהי הפעילות הראשונה עבור כל אחת מהשדולות בכנסת הנוכחית.

בישיבה, בהשתתפות שורת אנשי מקצוע ונציגי המתנגדים לתוכנית, בהם החברה להגנת הטבע, הוחלט על שורת צעדים לקראת הדיון במועצה הארצית בראשית חודש יולי. בין היתר, החליטו חברי השדולה ליזום כבר בימים הקרובים החתמת עצומה של עשרות חברי כנסת שתישלח למועצה הארצית נגד מימוש התוכנית. בנוסף, התחייבו הח"כים לפעול בקרב סיעותיהם ואצל שר הפנים והשר לאיכות הסביבה בכדי לעכב את הדיון במועצה הארצית, עד לבדיקה מחודשת של עתודות הבנייה בירושלים.

תוכנית הבנייה במערב העיר ("תוכנית ספדי") נמצאת במוקד מחלוקת מרה מזה מספר שנים, בשל מימדיה, מיקומה הרגיש והשפעתה הגדולה על העיר. במסגרת התוכנית, אמורים לקום כ-20 אלף יחידות דיור במספר שכונות במוקדים שונים בהרים, ביניהם באזור עין כרם, הסטף ומבשרת ציון.

בעירייה נתלים בתוכנית ורואים בה קרש הצלה למניעת בריחת תושבים למרכז העיר ולחיזוקה מבחינה כלכלית ודמוגרפית. המתנגדים, לעומתם, טוענים שהתוכנית תגרום למעבר של האוכלוסיות החזקות לשכונות החדשות, ובכך תנחית "מכת מוות" על מרכז העיר הדועך ממילא, בו יישארו האוכלוסיות החלשות. כל זאת במחיר של נזק בלתי הפיך להרי ירושלים וביתור המרחב והנוף הרגישים של פרוזדור ירושלים. ח"כ מיכאל מלכיאור אמר במהלך הדיון, כי "זו תכנית הרסנית לעתיד ירושלים, ואנו נמצאים פה על מנת להרוג את התוכנית הזו".

בר און ולופליאנסקי נעדרו

בדיון השתתפו 14 חברי כנסת, מכל סיעות הבית. בין הח"כים הבולטים שהשתתפו: וילנאי, אביטל, עמי איילון, מלכיאור, חנין, אבו וילן ואלדד.

בלטו בהעדרם שר הפנים רוני בר און, וראש עיריית ירושלים אורי לופליאנסקי, שאף לא שיגרו נציגים מטעמם לדיון. העדרותו של השר בר און צורמת במיוחד, זאת לאור היותו מתנגד חריף לתוכנית. בר און, מתוקף תפקידו כשר הפנים יכול להורות על דחיית הדיון במועצה הארצית לתכנון ובנייה.

למרות שעמד בראש השדולה למען ירושלים בכנסת הקודמת וכינה בעבר את התוכנית "הבריחה מערבה", מאז מינויו לתפקיד שר, ממלא בר און פיו מים ומסרב להביע את עמדתו.

ארגוני הסביבה חוששים כי עכשיו, בממשלתו של אולמרט, אחד ממובילי התוכנית עוד בימיו כראש עירייה, בר און עשוי לתמוך לקדם בתוכנית, בניגוד לעמדותיו בעבר.

מתן וילנאי, שהתחייב לפעול אצל השר בר און, אמר לוואלה! חדשות בתום הישיבה, כי "אנו נעשה הכל כדי לבטל את התוכנית, ובשלב הראשון, כדי לעצור את הדיון ביולי עד שתבדק לעומק סוגיית חלופת . תוכנית ספדי היא שגיאה מכל בחינה שהיא, היא מתחמקת מהבעיה האמיתית של ירושלים, העיר הענייה ביותר בארץ, ועושה חיים קלים לאנשים שרוצים להרוויח כסף מפרוייקטים גדולים. אני מאמין שיש סיכוי שנצליח".

מלשכת השר בר און לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully