וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיד קרא להעלות משמעותית את שכר הלימוד

12.6.2006 / 19:20

לדברי סטנלי פישר, "אם האוניברסיטאות רוצות לשמור על כוחן, עליהן לגייס כסף, באמצעות העלאה משמעותית של שכר הלימוד"

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אמר כי האוניברסיטאות יצטרכו להעלות באופן משמעותי את שכר הלימוד, אם ברצונן לשמור על כוחן.

בטקס קבלת דוקטור לשם כבוד, שנערך אתמול באוניברסיטה העברית, אמר פישר: "אם האוניברסיטאות בישראל רוצות לשמור על כוחן, יהא עליהן לגייס כסף רב, ועל כסף זה לבוא מהעלאה משמעותית של שכר הלימוד אותו משלמים כיום הסטודנטים". עם זאת, בקול ישראל דווח, כי פישר ציין, שיש להעלות את שכר הלימוד בלי לפגוע בזכותם של הסטודנטים להשכלה גבוהה.

יו"ר הוועדה לתקצוב במועצה להשכלה גבוהה, פרופסור שלמה גרוסמן, הגיב לדברים. "אני סבור כי הדרך הנכונה והצודקת ביותר לבדוק את נושא העלאת שכר הלימוד היא באמצעות הקמת ועדה ציבורית שתבחן את הנושא לעומק".

נציגי הסטודנטים, כצפוי, הגיבו בזעם. יו"ר אגודת הסטודנט באוניברסיטת ת"א בעז טופורובסקי אמר: "כל ביטוי על העלאת שכר הלימוד הוא בזיון שמגדיל את הפער בין עשירים לעניים". לדבריו, "כדי למנוע בריחת מוחות מהארץ הממשלה והאוצר צריכים להשקיע בחוקרים ובמחקר ולספק את התקציב לסטודנטים". לדברי טופורובסקי, "כנראה שצריך להסביר לנגיד, שהמטרה בישראל היא לאשר נגישות להשכלה הגבוהה לכלל האוכלוסייה, ולא רק לליגת העשירים".

גל דאי, יו"ר ארגון הסטודנטים, הוסיף כי "הנגיד מנותק מהמציאות". לדבריו, "הרעיון להטיל את העול על האזרח ולהתנער מתקצוב ראוי ואלמנטרי להשכלה הגבוהה יפגע קשות בפיתוח מצוינות הסטודנטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully