וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת מחשב תסייע בתרפיה של חולי אלצהיימר

12.6.2006 / 17:31

סטודנטים בפקולטה להנדסה באוניברסיטת בן-גוריון פיתחו מערכת מחשב שתסייע לחולים להיזכר בפריטי מידע הקשורים לחייהם

מערכת מחשב ייחודית לצורך תמיכה בתרפיה של העלאת זכרונות אצל חולי אלצהיימר פותחה על ידי סטודנטים בפקולטה להנדסה ב[[אוניברסיטת באר שבע]] על שם בן-גוריון בנגב.

הפרויקט יוצג במסגרת כנס פרויקטים של הפקולטה למדעי ההנדסה אשר יתקיים באוניברסיטה ביום רביעי הקרוב. בכנס יוצגו כ- 500 פרויקטים חדשניים שהם פרי עבודתם של הסטודנטים במחלקות השונות בפקולטה.

מערכת המחשב, שפותחה על ידי הסטודנטים משה בראל ויוני אפשטין, בהנחיית גב' ורדית סרנה-פליישמן וד"ר נעם טרקטינסקי, מהמחלקה להנדסת מערכות מידע, הינה פרי של שיתוף פעולה עם מרכז היום שבמכון הפסיכו-גריאטרי במרכז הרפואי ע"ש סוראסקי בתל-אביב, ומיועדת לשימוש של חולים, בני משפחותיהם ומטפליהם.

מטרת הפרויקט היא לתרום לשיפור איכות חיי החולים ב[[מחלת אלצהיימר]] באמצעות תמיכה ממוחשבת, תוך שימוש בגישה הטיפולית המקובלת של עידוד החולים להיזכר ולדבר על זיכרונותיהם. המערכת מאפשרת הצגה של פריטי מידע הקשורים לחיי החולים בתמונות, בקטעי קול וטקסט וכדומה.

לדברי המנחים, המערכת פותחה בשלבים, כאשר בכל שלב הוערכה המערכת על ידי מומחים למחלה, מטפלים, בני משפחה והחולים עצמם. ממשק המערכת תוכנן כך שיהיה קל להפעלה גם על ידי חולים בעלי בעיות קודניטיביות וחוסר ניסיון בשימוש במחשבים. לאחר כל שלב בוצעו תיקונים ועדכונים במערכת בהתאם למשוב שהתקבל. בשלב הסופי, המערכת נבחנה בהשתתפות חמישה חולים ומטפלותיהם, וזכתה לתגובות חיוביות מאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully