וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: לא נאפשר דיון על זכותנו להעשיר אורניום

רויטרס

12.6.2006 / 14:02

דובר ממשלת איראן אמר את הדברים שעות ספורות לפני כינוס הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בווינה

ממשלת איראן הודיעה היום כי זכותה להעשיר אורניום לא עומדת למשא ומתן. זאת, בתגובה לדרישת חברות מועצת הביטחון וגרמניה כי איראן תחדל מפעילות העשרת הדלק הגרעיני בתמורה לחבילת תמריצים. דובר הממשלה מסר כי "עמדת איראן בנוגע להעשרת ה[[אורניום]] היא ברורה....השגנו את הטכנולוגיה וזו זכותנו להשתמש בה, טהרן לא תקיים משא ומתן על זכותה הטבעית לטכנולוגיה גרעינית".

מועצת הביטחון של האו"ם דנה באפשרות להטיל סנקציות על איראן, אחר שנכשלה בשכנוע הקהילה הבינלאומית כי תוכנית הגרעין שלה היא למטרות בניית תחנת כוח גרעינית ולא לבניית נשק.

ארה"ב, רוסיה צרפת, גרמניה, בריטניה וסין הסכימו על חבילת תמריצים לאיראן בתנאי שתפסיק לייצר דלק גרעיני. יו"ר תוכנית הגרעין האיראנית עלי לריג'אני אמר אתמול כי נחוצות הבהרות לגבי הדרישות שהוצבו לאיראן בנושא הגרעין.

הודעת הממשלה בטהרן מגיעה שעות ספורות לפני כינוס מועצת הנגידים של [[הסוכנות לאנרגיה אטומית]] של האו"ם (סבא"א), שצפויה לדון בהצעת התמריצים של חברות מועה"ב. הכינוס, שיחל היום, עשוי להימשך מספר ימים, אך אחד הדיפלומטים אמר כי ההחלטה לא תתקבל במועצת הנגידים, אלא צריכה להתקבל ב[[איראן]].

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully