וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה נגד אפל

12.6.2006 / 11:27

מדינות אירופאיות מגבירות את הלחץ על אפל בדרישה להסיר את הגנת הDRM מהשירים ב-iTunes

זה התחיל בצרפת. הגירסה המקורית של חוק זכויות היוצרים הצרפתי כללה סעיפים שהיו הופכים את ההגנה שלא מאפשרת לנגן שירי iTunes בנגנים שאינם אייפודים לבלתי חוקית. הגירסה שאושרה לבסוף היתה תוקפנית הרבה פחות. כל מה שהיא דורשת היא שמחזיקי זכויות היוצרים יסכימו שהשירים שלהם יימכרו בפורמט לא פתוח.

אז הצטרפו הדנים, כשחברת התקשורת הגדולה במדינה עמדה בראש קריאה לפתוח את ההגנה של קובצי iTunes לכל הנגנים. גם המהלך, שבא בעקבות היוזמה הצרפתית, הזה לא זכה להצלחה רבה במיוחד.

בשבוע שעבר אמר נציג BPI, ארגון הסחר של תעשיית המוזיקה הבריטית בישיבת ועדת הפרלמנט הבריטי שיש לשנות את iTunues כך שניתן יהיה לשמוע את המוזיקה בנגני מוזיקה ניידים אחרים.

בימים האחרונים החל להתגבר הלחץ, כשמדינות סקנדינביה האחרות מצטרפות לדנים. נציב פניות הציבור הנורבגי לענייני צרכנות נתן לאפל שבועיים "לתקן" את FairPlay, טכנולוגיית הDRM שלהם, כך שניתן יהיה לנגן את השירים בנגנים אחרים. דוברת סוכנות הצרכנים השוודית אמרה השבוע ש"תנאי הרכישה של iTunes אינם חוקיים בשלוש המדינות, ואם לא ישונו בשוודיה, אנו עשויים לתבוע אותם בבית משפט הכלכלי של שוודיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully